کد خبر: ۲۸۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021May 16
همان طور که خودتان خواندید، اثر کولیج باعث تنوع ژنی و در نتیجه تکامل و ایمن ساختن بیشتر جامعه می شود.
شفاآنلاین>سلامت جنسی>اثر کولیج، یک پدیده بیولوژیکی در حیوانات است که باعث می شود حیوان نر به شریک های جنسی جدید، ابراز علاقه و تمایل نشان دهد و ساده ترین کاربردی که دارد این است که حیوان نر می تواند در طبیعت انجام دهد، بارور کردن چند ماده توسط یک نر است.
به گزارش شفاآنلاین:در واقع اثر کولیج یک غریزه است که به طور طبیعی در تمام پستانداران وجود دارد.

طبیعت همیشه دوست داشته که تنوع ژنی در میان جانوران باشد و جانوران نیز به این خواسته همیشه احترام گذاشته اند و به آن عمل کرده اند.

هر چه تنوع ژنی بالاتر برود، احتمال این که یک آن تیره منقرض نشود و ژن برتر به وجود بیاید، بیشتر می شود.

 

برای این که تنوع ژنی افزایش بیابد، سیستمی غریزی و طبیعی در مغز تمام پستانداران نر وجود دارد که نام آن را اثر کولیج گذاشته اند.

به طور خلاصه اثر کولیج باعث می شود که پستانداران نر، تنها به یک ماده راضی نباشند و به سراغ دیگر ماده ها نیز بروند. تا هم تولید مثل افزایش یابد و هم تنوع ژنی افزایش یابد.

 

اثر کوليج و دنبال کردن تازگي, اثر کولیج چیست, اثر کولیج و عادت
اثر کولیج در مردان ممکن است توسط برخی اعمال تحریک شود

 

یک مثال ساده در این مورد می توان گفت. فکر کنید شما هر روز غذای مورد علاقه تان را مجبور باشید بخورید، مطمئنا در روز های اول خیلی هم راضی هستید ولی در روزهای آینده رفته رفته از آن غذا متنفر و یا به قول معروف از آن غذا زده می شوید.

و اگر در این حالت به شما یک غذای دیگر بدهند، احساس شادی بیشتری می کنید.

 

اهمیت تنوع ژنی
به مثال زیر دقت کنید تا کاملا از اهمیت تنوع ژنی مطلع شوید:

فکر کنید که شخصی یک گوسفند نر و یک گوسفند ماده خریده است. گوسفندان شروع به تولید مثل میکنند و طی چند سال مثلا به 20 عدد گوسفند می رسند. خب اگر در آن گوسفند ماده اولیه و یا در آن نر اولیه یک نقص وجود داشته باشد، احتمال این که کل گله ناقص باشند، خیلی زیاد است و ممکن است با یک بیماری ساده کل گله از بین برود.

 

ولی اگر یک گوسفند نر در گله باشد 10 گوسفند ماده، خب تنوع ژنی بسیار بالا می رود و احتمال این که با یک مریضی کل گله مریض شوند و از بین بروند، خیلی پایین می آید.

به همین دلیل در بین تمام پستانداران نر، یک سیستم غریزی و طبیعی وجود دارد به نام اثر کولیج تا به افزایش تنوع ژنی کمک کند.

این مثال را می شود برای تمام پستانداران استفاده کرد.

 

اثر کولیج چگونه شناخته شد؟
اصطلاح اثر کولیج برای اولین بار در سال 1958 و توسط آقای frank a. beach که متخصص غدد درون ریز بود، مطرح شد.

بعد ها طی یک تحقیقات، دانشمندان از یک موش نر و یک موش ماده استفاده کردند، موش نر در ابتدا از دیدن موش ماده بسیار تحریک می شد و تا جایی که می توانست به دنبال آمیزش جنسی با موش ماده بود. 

اما پس از مدتی و رفته رفته زمان انزال موش بیشتر می شد تا جایی که دیگر موش ماده برای موش نر جذابیتی نداشت.
تشخیص کرونا بصورت تلفنی، توسط پزشکان مجرب (صددرصد رایگان!)

اینترنت پرسرعت برای نیازهای مختلف کاربران با تخفیف استثنایی!


 

با این که موش ماده تمایل به آمیزش جنسی داشت، اما موش نر تمایل به آمیزش جنسی نداشت.

دانشمندان موش ماده را با یک موش ماده جدید جایگزین کردند و مشاهده شد که موش نر دوباره تحریک شد و تمایل زیادی به آمیزش با موش جدید پیدا کرد.

این کار همین گونه دوباره و دوباره تکرار می شد و هر دفعه موش نر با موش ماده جدید دوباره تحریک می شد تا جایی که موش نر دیگر جانی برای ادامه کار نداشت.

 

دانشمندان این آزمایش را با پستانداران دیگری مانند گوسفندان، گاو ها و میمون ها انجام دادند و در تمامی آن ها نیز نتیجه یکسان بود.

 

اثر کولیج چگونه کار می کند؟
در هنگامی که حیوان نر برای اولین بار برای خود جفت پیدا می کند و شروع به آمیزش جنسی می کند، دوپامین زیادی توسط مغز آزاد می شود ولی رفته رفته و در آمیزش های بعدی سطح این دوپامین پایین می آید.

اگر در این هنگام حیوان نر یک شریک جنسی جدید پیدا کند، دوباره ترشح دوپامین در مغز افزایش می یابد.

و این روند می تواند همین گونه با جفت های جدید تکرار شود.

 

ارتباط با کولیج افکت, نحوه کار اثر کولیج, اثرات پورنوگرافی بر مغز
اثر کولیج در حیواناتی مانند مرغ و خروس ها قابل مشاهده است

 

در حیواناتی که یک جفت دائمی نیز ندارند اثر کولیج وجود دارد. مثلا در پرندگان، معمولا پرنده نر با پرنده ماده ای که در سال قبل جفت گیری کرده بود، در این فصل جفت گیری جفت گیری نمی کند.

 
تبلیغات بنری,رپورتاژ,افزایش فروش

کنترل اثر کولیج توسط دین ها و دولت ها
همیشه ادیان و دولت ها برای محافظت از حرمت و شخصیت خانواده ها قوانین و راه هایی برای جلوگیری از اثر کولیج و یا ارضای این حس تعیین کرده اند.

مثلا چند همسری برای مردان یکی از توصیه های ادیان برای ارضای این حس است. همین طور قوانینی که اجازه ازدواج دوباره به مرد را نمی دهند نیز برای جلوگیری از این حس است.

دین های الهی و خصوصا دین اسلام همیشه احترام بسیار بالایی برای خانواده قائل بوده اند و قوانین را بر اساس حفظ حرمت خانواده و احترام بین اعضا پایه گذاری کرده اند.

مردان با نگاه نکردن به نامحرم و زن ها با حفظ حجاب خود می توانند از تاثیر اثر کولیج در جامعه کم کنند.

 

رابطه بین اثر کولیج و فیلم های پورن
اثر کولیج همانند تمام حیوانات دیگر، در انسان نیز وجود دارد. و به همین دلیل است که امروزه صنعت پورن به یک صنعت پر درآمد در جهان رسیده است. همان گونه که گفتیم، جنس نر با مشاهده ی یک جنس ماده جدید، شروع به ترشح دوپامین می کند.

 

اثرات پورنوگرافی بر مغز, اثر کوليج و دنبال کردن تازگي, اثر کولیج چیست
با دیدن فیلم پورن، بدن شروع به ترشح دوپامین می کند.

 
پیشنهاد ویژه
خدمات آموزشی,مشاورهدرمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضهارتودنسی,متخصص ارتودنسی,ارتودنسی نامرئیمی خواهید دندان های زیباو صاف داشته باشید؟ارتودنسی,متخصص ارتودنسی,ارتودنسی نامرئیاصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان

در فیلم های پورن نیز بخش ناخود آگاه مغز تحریک می شود و دوپامین زیادی ترشح می کند. فرقی ندارد که این جنس ماده جدید واقعی باشد و یا صرفا یک تصویر روی صفحه موبایل و کامپیوتر.

دوپامین، ماده ای است که باعث ایجاد اکثر اعتیاد ها در انسان می شود، زیرا با ترشح شدن آن مغز به پاداش خود که همان حس رضایت و آرامش است می رسد و با تکرار کردن این ماجرا مغز ما به نوعی شرطی و معتاد فیلم های پورن می شود.

اثر کولیج هر بار با دیدن پورن بیشتر تحریک می شود و برای افراد متاهل، زندگی ناخوشایندی به وجود می آورد. رفته رفته فرد متاهل نسبت به همسرش سرد می شود و دست به خیانت می زند.

اما کمی به خودمان بیاییم، ما انسان هستیم، نه حیوان! ما می توانیم جلوی تمایلات حیوانی را بگیریم و یک زندگی عادی داشته باشیم.

 

برخی از اثرات منفی فیلم های پورن و ارتباط با کولیج افکت
ایجاد بی میلی در رابطه
همان طور پیش تر نیز گفتیم فیلم های پورن باعث تحریک اثر کولیج می شود و به همین دلیل حس شما نسبت به همسرتان کم می شود و زندگی خسته کننده ای خواهید داشت.

همچنین در این فیلم ها رفتار انسان ها کاملا ساده لوحانه است و زنان معمولا در این فیلم ها همیشه در حال عشوه گری و ترغیب مردان دیگر هستند.

ممکن است این نوع رفتار در ذهن شما کلیشه شود و ناخودآگاه شما را نسبت به رفتار معمولی افراد دیگر تغییر دهد و منجر به بی اعتمادی نسبت به همسرتان شود.

 

ایجاد تصویر غلط از رابطه جنسی واقعی
در این فیلم ها همیشه بازیگران زن بهترین و ایده آل ترین بدن ها را دارند که در زندگی معمولی خیلی کم دیده می شود.

و بنابر این، وقتی شما آن بدن های ایده آل را می بینید، دیگر نسبت به بدن همسرتان خیلی کم و یا اصلا تحریک نمی شوید و این باعث کاهش لذت جنسی و در نتیجه سرد شدن دو طرف در رابطه جنسی می شود.

شما همیشه فکر می کنید که رابطه شما باید مانند فیلم ها باشند در حالی که پیش تر نیز گفتیم که در فیلم ها همیشه ایده آل ترین شرایط فراهم می شوند و در زندگی عادی نمی توان آن شرایط را فراهم کرد.

 

اعتیاد به پورن
همان طور که گفتیم با توجه به اثر کولیج، مغز با دیدن فیلم پورن بدن شروع به ترشح دوپامین می کند و رفته رفته مغز برای داشتن دوپامین بیشتر به دیدن فیلم های پورن بیشتر ترغیب می شود.

گذشته از این ها گاهی اوقات آن قدر این اعتیاد افزایش پیدا می کند که به خود می آیید و میبینید از کل زندگی و هدف هایتان عقب مانده اید.

 

جلوگیری از اثر کولیج در مردان
قبل از هر کاری شما برای جلوگیری از این اثر و عواقب آن، مشاهده پورن را متوقف کنید.

در ادامه شما باید یک تغییر در رابطه جنسی با همسر خود ایجاد کنید. تغییری که باعث افزایش رضایت در دو طرف شود.

همچنین می توانید روش های جدید را امتحان کنید تا به روش مورد علاقه که برای هر دو طرف راضی کننده باشد برسید.

 

در پایان

همانطور که پیش تر گفتیم، اثر کولیج یک پدیده بیولوژیکی در حیوانات  است که در پستاندارن بیشتر دیده می شود.

همان طور که خودتان خواندید، اثر کولیج باعث تنوع ژنی و در نتیجه تکامل و ایمن ساختن بیشتر جامعه می شود. این پدیده برای ادامه نسل و تکامل در حیوانات و نیز انسان اولیه بسیار مهم بود است. اما انسان امروزی با توجه به رشد عقلی خود می تواند بهترین و مناسب ترین همسر را برای خود انتخاب کند و نیازی به دخالت طبیعت نیست.

 نمی توانید آن را به طور کامل از بین ببرید ولی می توانید با خود مراقبتی و عدم مشاهده فیلم های پورن، اثرات آن را کمتر کنید.

 
برچسب ها: اثر ، کولیج ، بیولوژیکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: