کد خبر: ۲۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۱ - ۲۱ تير ۱۳۹۳ - 2014July 12
شفا آنلاین:مدیر گسترش شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران از افزایش حقوق پزشکان شاغل در مراکز بیمه روستایی خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر جمشید معتمد ضمن اعلام خبر ابلاغ نسخه جدید برنامه بیمه روستایی، گفت: از اواخر سال 83 که برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی به تصویب مجلس رسید، این برنامه در سراسر کشور و منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران اجرا شد.

وی افزود: در آغاز، برنامه بیمه روستایی با استقبال پزشکان و ماماها مواجه شد اما به مرور که برنامه جلو رفت، طراحی فرمول رشد حقوق پزشکان به گونه ای بود که عدم رشد چشمگیر حقوق و مزایا نسبت به ابتدای برنامه، منجر به کاهش استقبال نیروی کار شد.

دکتر معتمد در ادامه گفت: این چالش منجر به این شد که وزارت بهداشت در دستورالعمل برنامه و نظام پرداخت بازنگری کند که کمتر از یک ماه پیش نسخه جدید برنامه به دانشگاه ها ابلاغ شد.

وی افزود: در نسخه 15 برنامه، علاوه بر بهبود نظام پرداخت و افزایش چشم گیر حقوق پزشکان، بر اساس تفاهم نامه ای که بین وزارت بهداشت، وزارت رفاه و سازمان بیمه سلامت ایرانیان منعقد شد حق سرانه‌ای که به ازای افراد دارای دفترچه بیمه روستایی به شبکه ها تعلق می گیرد نیز افزایش یافته است.

دکتر معتمد در پایان خاطرنشان کرد: در نسخه جدید یک سری وظایف جدیدی به بسته خدماتی مراکز بیمه روستایی اضافه شده است که از آن جمله می توان به ارائه خدمات دندانپزشکی به زنان باردار و افراد زیر 14 سال اشاره کرد. از این پس در مراکز بیمه روستایی به زنان باردار و افراد زیر 14 سال خدمات رایگان داندانپزشکی ارائه می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: