کد خبر: ۲۷۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - 2021March 01
نادین، زنی جوان از مصر است كه اینستاگرام مجله تایم عكسی از او را منتشر كرده است

شفاآنلاین>سلامت جنسی> نادین، زنی جوان از مصر است كه اینستاگرام مجله تایم عكسی از او را منتشر كرده است. این عكس اشاره‌ به مقاله‌ای درباره اوست كه در مجله تایم كه به صد فرد پیشرو و برجسته سال 2020 پرداخته، منتشر شده است.

به گزارش شفاآنلاین: مونا هلتووی، روزنامه‌نگار، دراین‌باره می‌نویسد: «چند زن فعال شجاع در این سال‌ها توانسته‌اند مجموعه‌ای از آزار جنسی را كه از سوی اوباش سازماندهی شده است، شناسایی كنند و به پلیس گزارش دهند»؛ اتفاقاتی كه معمولا كمتر در كشورهایی این‌چنین، امكان بیان و مطرح‌كردن آن وجود دارد و تنها زنان هستند كه باید سختی این تجاوزها و اهانت‌ها را تحمل كنند؛ اما اکنون، یک حساب کاربری در اینستاگرام با عنوان «Assault Police» این مسئولیت را بر عهده گرفته و فرصتی برای بیان مسائل این‌چنین شده است.

این حساب كاربری را نادین در تابستان 2020 تأسیس کرد و اكنون بیش از 240 هزار دنبال‌كننده دارد. نادین فقط 12ساله بود كه بهار عربی به مصر رسید و اكنون 10 سال بعد از سرگونی حسنی مبارك و پس از آن مرسی و اتفاقات دیگر او معتقد است: «انقلاب دیگری در راه است؛ انقلابی كه زنان این بار پیش‌برنده و آغازکننده آن هستند؛ انقلابی در برابر «آزارهای جنسی»، این بار زنان در برابر استبداد از نوع دیگر قیام می‌کنند».

این حساب كاربری به سکویی برای صدها بازمانده این اهانت‌ها و تجاوزها تبدیل شده است تا درباره خشونت جنسی در خانه یا اداره یا هر مكان دیگر صحبت کنند. زنانی که از نادین الهام گرفته‌اند و برای بیان رنج‌ها و مشكلات خود مجبور شده‌اند سال‌ها به‌تنهایی صبر كنند.

هنگامی كه این صفحه را مرور می‌كنید، با مجموعه‌ای از حكایت‌ها و داستان‌های زنان روبه‌رو می‌شوید كه هركدام اتفاقی عجیب را بازگو می‌كند. در این صفحه همچنین فرصتی برای آموزش و تعلیم فراهم شده است، پوسترهایی كه درباره باورهای عمومی جامعه است یا اخبار مردانی كه به این اتهامات، محكوم شده‌اند و پس از سال‌ها سرانجام برای رفتارهای ناشایست خود قرار است مجازات شوند. بعضی از پست‌ها درباره مجازات‌های اندك است كه قانون برای مردان متجاوز و بدرفتار در نظر گرفته است.

در بیو این حساب كاربری امكان امضای طوماری با هدف مقابله با آزار جنسی از هر شكلی قرار گرفته است. حتی برخی از زنان در این صفحه با شجاعت سعی كردند تصویر متجاوزان را برای شرمساری عمومی منتشر كنند كه با استقبال عمومی مخاطبان روبه‌رو شده است. حتی یكی از تجربه‌های مشترك زنان در كشورهای مختلف را نیز به‌عنوان یك كار هنری در این حساب كاربری می‌توان دید؛ لباس روزانه یك زن مصری كه با آن در مجامع عمومی حاضر می‌شود و با الفاظ و متلك‌هایی روبه‌رو می‌شود كه حق هیچ زنی نیست. تلاشی برای آگاهی‌سازی و بهبود وضعیت زنان جوان.روزنامه شرق


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: