کد خبر: ۲۷۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۱۸ تير ۱۳۹۳ - 2014July 09
شفاآنلاین-تغذیه نامناسب موجب بروز یبوست در ۷۵ درصد افراد جامعه ایرانی شده است.

به گزارش شفاآنلاین، امروزه به دلیل مصرف غذاهای غیر طبیعی مانند روغن‌هایی که استفاده می‌شود یا چاشنی‌های غذایی مثل سس، رب و ... همچنین مصرف پروتئین‌هایی که باید تازه استفاده شود همانند گوشت، مرغ و ماهی یا استفاده از غذاهای آماده، فست فودها یا کالباس و سوسیس و ... حدود 75 درصد مردم در اقشار و سنین مختلف و هر دو جنسیت زن و مرد دچار بیماری پنهان یبوست هستند.

یبوست سبب به هم خوردن و تنظیم کار کبد می شود

متأسفانه تصور مردم از یبوست این است که یا شکم کار نمی‌کند یا کم کار می‌کند و یا اگر کار می‌کند به سختی دفع صورت می‌گیرد بله اینها درست است و از مصادیق یبوست است اما نکته ای که مردم از آن خبر ندارند اغلب ‌این است که یبوست سبب به هم خوردن و تنظیم کار کبد می شود.

کبد مرکز تصمیم گیری بدن

کبد مرکز تصمیم گیری  غرائز مانند خشم، شادی، عشق، تنفر، حسد، تنبلی، شهوت، کینه است و استرس و فشار روده که ناشی از یبوست است بسیار به کبد آسیب می‌رساند اعصاب کبد را تحریک و برنامه منظم کار کبد را کاملاً بر هم می‌زند.

بهتر است برای اجابت مزاج مناسب روزانه چند آلو به جای آدامس در دهان گذاشته و مکیده شود و فقط هسته آن بماند. کاهو و سبزیجات مثل ریحان، شاهی، خرفه و شوید مصرف شود  همچنین از آخرین وعده غذایی (شام) تا خواب 5 ساعت فاصله داشته باشد که دفع صورت پذیرد و با روده خالی افراد بخوابند. تحت هیچ شرایطی بعد از وعده‌های غذایی آب نخوریم مگر بیست دقیقه‌ای بگذرد. میوه‌هایی که نفاخ نیستند زیاد استفاده شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: