کد خبر: ۲۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۱ - ۱۷ تير ۱۳۹۳ - 2014July 08
شفا آنلاین- لاشه یک نهنگ بزرگ در منطقه Taranaki، در غرب جزیره شمالی نیوزیلند پیدا شد. این سواحل پیشتر نیز شاهد مرگ دسته جمعی دهها نهنگ بوده است.

به گزارش شفا آنلاین، مسوولان وزارت حفاظت محیط زیست نیوزلند اعلام کرده است: این نهنگ که تصور می شود وزنی حدود 100 تن داشته باشد آنقدر سنگین است که جابه جایی لاشه آن حتی برای مردم و تیم نجات خطرناک به نظر می رسد.

وزارت حفاظت از محیط زیست نیوزلند همچنین درگزارشی اعلام کرد که در نظر دارد لاشه را رها کند تا بطور طبیعی تجزیه شود.

دراین گزارش همچنین به مردم هشدار داده شد تا از تماس با لاشه نهنگ اجتناب کنند زیرا تماس با لاشه از طریق انتقال بیماری و آلودگی به باکتری هایی که بر روی آن وجود دارد سلامتی مردم را تهدید می کند.

طبق این گزارش این نهنگ 19.5 متری از گونه نهنگ آبی ( Blue Whale) است ؛ نهنگ هایی که بزرگترین جانور روی زمین هستند.

موضوع به گل نشستن نهنگ ها که از آن به خودکشی این حیوانات غول پیکر نیز یاد می شود در دهه های اخیر به یک مشکل زیست محیطی جهانی تبدیل شده است.

سال گذشته بیش از 100 قطعه نهنگ در سواحل نیوزلند در مدت چند روز به گل نشستند و تلف شدند. پس از آن نیز حوادث مشابهی در مناطق دیگر جهان رخ داد. این اقدام گروهی نهنگ همواره شگفتی دانشمندان را سبب شده است.

در نتایج برخی بررسی های زیست محیطی در این زمینه آمده است: نهنگ ها هنگامی که مورد هدف و شکار دسته جمعی انسان ها قرار می گیرند، به سوی ساحل می روند و خودکشی می کنند.

علاوه براین امواج صوتی زیردریایی ها و کشتی های بزرگ مسافربری و حمل کالا، سبب گیج شدن نهنگ ها و قدرت راهیابی آنها می شود به همین علت این حیوانات عظیم الجثه آبهای عمیق مسیر یا کوریدور حرکتی خود در اقیانوس و دریا را گم کرده و به اشتباه به طرف سواحل شنا می کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: