کد خبر: ۲۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۱۳ تير ۱۳۹۳ - 2014July 04
شفا آنلاين-به گفته یک فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان شل بودن کودکان نوعی تاخیر تکاملی است به این معنی که کودکان مبتلا یا گردن نگرفته اند و یا حرکت اندامهایشان کم است.
به گزارش شفا آنلاين،دکتر غلامرضا زمانی افزود: در واقع در این بیماری کودک مهارت های حرکتی را ندارد و نمی تواند مراحل تکاملی از نظر حرکتی را طی کند. یک سری از این کودکان سیستم اعصاب مرکزی شان درگیر شده و یا این که ارتباط این سیستم با اعصاب محیطی دچار اختلال است. 


وی خاطرنشان کرد: در اکثر موارد این اختلال می تواند جنبه ژنتیکی داشته باشد ولی علل اکتسابی ناشی از حوادث مختلف نیز می توانند از علل ایجاد باشند. همچنین ضمن این که گروه قابل توجهی از کودکان تاخیر تکاملی حرکتی دارند ولی جنبه های ذهنی و کلامی نیز ممکن است ایجاد شود.


دکتر زمانی با اشاره به این که در مورد جنبه حرکتی کودک بیشتر دچار سفتی و اسپاسم عضلات است، خاطرنشان کرد: ابتلا در میان دختران و پسران تفاوتی ندارد و عدد مشخصی برای آن نمی توان عنوان کرد. 


به گفته وی پزشک با بررسی سیستم اعصاب مرکزی و مشاهده رفلکس های کودک می تواند مشخص کند که دنبال چه بیماری هایی در او باید بگردد. خوشبختانه سیستم بهداشتی و پزشکی در کشور ما علی رغم مشکلات مختلفی که داشته، ولی کمبودی در حوزه تشخیص و درمان این بیماری وجود ندارد.


 دکتر زمانی ادامه داد: همانطور که در زمینه قد و وزن و دور سر و واکسیناسیون انجام می شود، پایش تکاملی نیز توسط کارورزان بهداشتی صورت می گیرد و به خانواده ها زمان داده می شود که چه موقع در صورت بروز علائم هشدار باید کودک خود را به پزشک ارجاع دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: