کد خبر: ۲۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۱۳ تير ۱۳۹۳ - 2014July 04
پیوندی نادر در دنیای پزشکی؛
شفا آنلاين-شاید تاکنون به کرات پیوند موفقیت آمیز قلب، کلیه و سایر اندام های حیاتی را شنیده باشید اما کمتر کسی پیوند پوست سر را شنیده است. محققان در جدیدترین نوع پیوند موفق به پیوند پوست سر شده اند.

به گزارش شفا آنلاين،پیوند پوست به برداشتن یک لایه از پوست و قرار دادن آن در محل آسیب دیده ای اطلاق می شود که به سادگی بهبود نمی یاید. جراحان موفق شدند پوست سر در یک بیمار را به طور موفقیت آمیزی پیوند بزنند. در اثر این حادثه، کل پوست جمجمه ملوان 63 ساله از سرش جدا شده بود.

پرفسور "ویگو هو" سرپرست این تیم تحقیقاتی و جراح پلاستیک بیمارستان "بلانش" واقع در شهر "برست" فرانسه می گوید:" تاکنون کمتر کسی در سطح جهانی موفق به پیوند موفقیت آمیز پوست سر شده است. در گذشته، پیوندهای پوست سر انجام شده بودند اما این پیوندها متاسفانه با شکست روبرو شدند و ما بسیار خوشحالیم که توانستیم نه تنها این پیوند را انجام دهیم بلکه حال بیمار نیز رو به بهبود است."

روز حادثه

در روز حادثه، موهای نه چندان بلند این ملوان در موتور قایقی گیر کرده و با چرخش دایره وار موتور، موها بیش از پیش با چرخش موتور همراه می شوند تا جایی که پوست جمجمه این ملوان به طور کامل از سر جدا می شود. با وجود اینکه ملوان مقدار خون زیادی را از دست داده بود اما زمانی که به بیمارستان منتقل می شود هنوز هوشیار است. پوست سر متلاشی شده ملوان با قطعاتی از یخ محاصره شده بود. وی پس از انتقال به بیمارستان بلافاصله تحت عمل جراحی قرار می گیرد. عمل جراحی که بیش از 13 ساعت به طول انجامید.

انجام پیوندی نادر

پرفسور هو در این رابطه می گوید:"زمانی که ملوان به بیمارستان منتقل شد و پس از بررسی شدت جراحات تصمیم به پیوند پوست سر گرفتیم. پیوند در شرایطی آغاز شد که برخی از رگ های مغزی این بیمار پاره شده یا خونریزی شدیدی داشتند و یکی از چالش های اصلی بود که با آن مواجه بودیم. اما با همکاری خوب تیم پزشکی موفق به انجام این عمل جراحی شدیم. "

اکنون جریان خون در پوست جمجمه و شریان های اصلی مغز ملوان حالت طبیعی دارند. از این عمل جراحی می توان به عنوان دستاور مهمی در علم پزشکی یاد کرد.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: