کد خبر: ۲۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۶ - ۰۹ تير ۱۳۹۳ - 2014June 30
شفا آنلاین:مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با انتقاد از اینکه مصرف خون در کشور ما مدیریت نمی شود، خواستار ورود بیمه ها به مقوله اقتصاد خون و فرآورده های خونی شد و گفت: متاسفانه در ایران، خون به عنوان کالای رایگان، هیچ نظارتی بر نحوه مصرف آن نمی شود.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر علی اکبر پورفتح اله اظهارداشت: در کشورهای توسعه یافته دنیا، خون و فرآورده های خونی ارزش گذاری و هزینه ها از بیمه ها دریافت می شود. در حالی که در کشور ما خون به عنوان کالای رایگان، هیچ نظارتی بر نحوه مصرف خون و فرآورده های خونی نمی شود.

وی با اشاره به حجم بالای مصرف خون و فرآورده های خونی در مراکز درمانی کشور، افزود: متاسفانه ما مقوله ای به نام "اقتصاد انتقال خون" در کشور نداریم و در نتیجه بیمارستانها نبز انگیزه ای برای داشتن سرویس انتقال خون ندارند.

پورفتح اله خواستار ورود و حمایت سازمانهای بیمه گر از مصرف خون و فرآورده های خونی در کشورمان شد و گفت: مصرف پلاکت در کشور به شدت در حال افزایش است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به افزایش بیماریهای غیرواگیر، سرطانها و همچنین جمعیت سالمند کشور، افزود: ما معتقدیم که با ورود بیمه ها به مقوله خون و فرآورده های خونی، می توان صرفه جویی قابل توجهی در این حوزه داشت. به طوریکه اعتقاد داریم با حمایت بیمه ها، برای هر 20 دلار سرمایه گذاری، می توان 380 دلار سودآوری داشت.

پورفتح اله در ادامه از تعامل سازمان انتقال خون ایران و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و گفت: تعرفه خدمات نوین در حوزه خون و فرآورده های خونی در دستور کار سازمانهای بیمه گر قرار گرفت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: