کد خبر: ۲۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۴ - ۰۹ تير ۱۳۹۳ - 2014June 30
شفا آنلاين-مصرف مکمل‌های ویتامین ث توسط زنان سیگاری عملکرد ریه را در نوزادان بهبود بخشیده و بروز خس‌خس سینه را در نوزادان زیر یک سال کاهش می‌دهد. «سیندی مک اوی» از دانشگاه سلامت پورتلند بطور تصادفی به زنان باردار سیگاری 500میلی گرم ویتامین ث و به گروه مرجع دارونما دادند.
به گزارش شفا آنلاين، 159 نوزاد متولد شده از افراد سیگاری که از مکمل‌های ویتامین ث استفاده کرده بودند با 76 نوزاد گروه مرجع مورد مطالعه قرار گرفتند.

محققان دریافتند نوزادان متولد شده از زنان بارداری که بطور تصادفی ویتامین ث خورده بودند در مقایسه با گروه مرجع عملکرد ریوی نوزادانشان بهتر بود و بطور قابل توجهی خس خس سینه تا سن یک سالگی در آن‌ها کمتر گزارش شد و تفاوت معنی‌داری در نتایج آزمایش بین گروه دارونما و زنان سیگاری که مکمل ویتامین ث گرفته بودند وجود داشت.

اگرچه ترک سیگار هدف مهمی برای بارداری است، اما زنان سیگاری نیاز به مداخله دارویی دارند زیرا عملکرد ریوی نوزادان از دوران کودکی تا سن 21 سالگی همچنان ضعیف است و انجام مداخلات دارویی در دوران جنینی فرصت مناسبی برای کاهش این خطر و بیماری انسداد مزمن ریوی است.
محققان دانشگاه واشنگتن می‌گویند: «مصرف مکمل ویتامین ث توسط زنان سیگاری یک روش ارزان و ساده برای کاهش خطر بیماری‌های مزمن ریوی است، اما با این حال مطالعات بیشتری مورد نیاز است.»

ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: