کد خبر: ۲۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۲ - ۰۷ تير ۱۳۹۳ - 2014June 28
شفا آنلاین:گرمای تابستان موجب افزایش سرعت جذب انسولین تزریق شده برای مبتلایان به دیابت می‌شود بنابراین باید افزایش دفعات تست قند خون مطابق با فعالیت، تغذیه و وضعیت هوا دوز داروی خود را تغییر دهند.
به گزارش شفا آنلاین،اسدالله رجب رئیس انجمن دیابت ایران در خصوص ضرورت تعیین انسولین مورد نیاز بدن مطابق با تغییر فصل، افزود: مبتلایان به دیابت باید به این نکته توجه کنند که در فصل تابستان به دلیل جذب سریعتر و بیشتر انسولین در بدن به دلیل گرمای هوا حساسیت بیشتری از سوی پزشکان در خصوص تعیین دوز داروی انسولین برای این بیماران وجود دارد.

وی در ادامه میزان فعالیت بدن را از دیگر عوامل تغییر میزان مصرف انسولین در فصل تابستان عنوان کرد و یادآور شد: افزایش فعالیت بدنی به ویژه ورزش‌های مناسب فصل تابستان از جمله شنا، دو و... می‌تواند بدن را با تغییرات ناگهانی قند خون مواجه سازد.

رجب مصرف میوه‌ها در این فصل را از دیگر عوامل تغییر میزان انسولین مورد نیاز بدن دانست و تصریح کرد: در فصل تابستان تمایل به مصرف میوه‌های خنک بیشتر است ضمن اینکه میوه‌های این فصل شیرین‌تر هستند بنابراین می‌توانند موجب تغییرات قند خون شوند بنابراین توصیه می‌کنیم که مبتلایان به دیابت دفعات کنترل قند خونشان را در این فصل افزایش داده و دوز انسولین مورد نیاز بدنشان را مطابق با آن تعیین کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: