کد خبر: ۲۶۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۰۷ تير ۱۳۹۳ - 2014June 28
شفاآنلاین-نتیجه یک مطالعه که به تازگی انجام شده است نشان می دهد: ژن های انسان ها که باعث افزایش احتمال ابتلای فرد به بیماری شیزوفرنی (روان گسیختگی) می شود، می تواند احتمال اعتیاد به حشیش را نیز افزایش دهد.
به گزارش شفاآنلاین، از رویترز، نتایج این مطالعه تایید کننده مطالعات قبلی در خصوص رابطه ابتلا به شیزوفرنی و اعتیاد به حشیش است.

این مطالعه جدید نشان می دهد که ارتباط میان ابتلا به شیزوفرنی و اعتیاد به حشیش ممکن است بر اثر وجود ژن هایی خاص باشد.

پژوهشگران تا پیش از این تصور می کردند استفاده از حشیش باعث افزایش احتمال ابتلا به بیماری شیزوفرنی می شود.

حشیش، شایع ترین ماده مخدر غیر قانونی در جهان تلقی می شود و استفاده از آن در میان جوانان مبتلا به شیزوفرنی شایع تر است.

«رابرت پاور» پژوهشگر «موسسه روان درمانی کینگز کالج لندن» (Institute of Psychiatry at Kingˈs College London) می گوید: ما می دانیم که استعمال حشیش باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری شیزوفرنی می شود اما مطالعه ما نشان می دهد که ابتلا به شیزوفرنی و اعتیاد به حشیش احتمالا با یکدیگر ارتباط دارند؛ به این معنی که وجود زمینه ارثی ابتلا به بیماری شیزوفرنی، احتمال اعتیاد به حشیش را افزایش می دهد.

شیزوفرنی یک بیماری شایع و اختلال روانی شدید است که از هر 100 نفر، یک نفر به آن مبتلا است. احتمال ابتلای افرادی که از حشیش استفاده می کنند به بیماری شیزوفرنی نیز دو برابر افراد عادی است. شیزوفرنی اختلالی است که معمولا در سال های پایانی دوران نوجوانی و سال های نخست بلوغ رخ می دهد.

اختلال در تفکر، سخن گفتن و درک از محیط از عوارض ابتلا به شیزوفرنی است. از دیگر عوارض شیزوفرنی، اختلالات روانی مانند توهم شنیداری یا دیداری است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: