کد خبر: ۲۵۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 28
همه ما می دانیم که در زمان بارداری تغییراتی در هورمون های بدن زنان ایجاد می شود، اما جالب است بدانید برخی هورمون های بدن مردان هم پیش از پدر شدن کاهش می یابد.

شفاآنلاین>سلامت>سلامت جنسی>نوسانات هورمونی در بین خانم ها در دوران بارداری برای همگان واضح و روشن است و تحقیقات نشان می دهد که مردان هم با این نوسانات هورمونی به عنوان یک بخش تاثیرگذار در بارداری خانم ها مواجه می شوند.

به گزارش شفاآنلاین:تغییرات هورمونی هم در مردان و هم در زنان اتفاق می افتد. مطالعات در این مورد کاملا به اثبات رسیده است. تغییرات هورمونی در مردان قبل از پدر شدن

زمانی که مردان برای اولین بار پدر می شوند، این تغییرات هورمونی در آن ها افزایش پیدا می کند. مردان نیز برای بررسی این موضوع تحت آزمایش قرار داده شدند و چهار زمان مختلف دردوران بارداری از آن ها آزمایش گرفته شد و تستسترون و همچنین هورمون های دیگری مثل کورتیزول، استرادیول و پروژسترون نیز در آن ها بررسی شد.

سطح این هورمون ها در هفته 12، 20، 28 و 36 بارداری ارزیابی شد.

همانطور که انتظار می رفت سطح این چهار هورمون در خانم ها در این دوران افزایش پیدا می کند و بعد از تولد نوزاد کاهش پیدا خواهد کرد.

در حالی که این آزمایشات برای مردان نشان می دهد که تستوسترون و استرادیول آن ها در این زمان کاهش می یابد اما تغییری در میزان کورتیزول و پروژسترون ایجاد نمی شود.

هورمون تستوسترون به خشونت و رفتارهای مراقبتی والدین مربوط است و استرادیول نیز با پیوند و مراقب از فردی دیگر ارتباط دارد.


علت کاهش هورمون های مردان

هنوز علت این که چرا با وجود بارداری خانم ها، هورمون ها در مردان هم تغییر می کند، مشخص نشده است. این اتفاق کاملا جالب است. البته موضوعی است که باید تحقیقات گسترده تری در مورد آن انجام شود.

مزایای کاهش هورمون های مردان قبل از بچه دار شدن

مردان با تستسترون کم تر معمولاً مراقبت کننده های بهتری هستند. خشم و خشونت در آن ها کاهش پیدا می کند. در واقع بدن آن ها را به انسان های صبور تر برای بچه داری تبدیل می کند. البته این تغییرات بسیار کوچک هستند و نمی توان آن را با کمبود تستسترون تعریف کرد. این تغییرات ممکن است در روح و روان آن ها نیز تاثیر گذار باشد و همانطور که گفتیم آن ها را برای پدر شدن آماده می کند.

البته این تحقیقات روی تعداد کمی از افراد انجام شده است و نمی توان آن را برای همه تعمیم داد. احتمالاً باید تحقیقات در گروه های بزرگتر نیز انجام شود تا نتایج دقیق تری به دست بیاید. تست بزاق دهان در این شرایط دقت کم تری نسبت به آزمایش خون برای تغییرات هورمونی دارد. البته این مردانی که تحت آزمایش قرار گرفته بودند، همه تحصیلکرده بودند و از لحاظ مالی هیچ مشکلی نداشتند زیرا ممکن بود افراد با مشکلات مالی به دلیل استرس با نوسانات هورمونی مواجه شوند. به همین دلیل رعایت این مسائل در انجام آزمایش های بعدی بسیار حائز اهمیت می باشد اما زمانی که چرایی این علت را می پرسیم، هیچ جواب قانع کننده ای برای آن وجود ندارد اما در کل چیزی که واضح است، این است که تغییرات هورمونی، هم برای مردان و هم زنان برای بچه داری و راحت تر طی کردن این پروسه، کمک کننده خواهد بود.

نمناک

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: