کد خبر: ۲۵۸۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 22
دسترسی به خدمات پزشکی جزو اساسی حق سلامتی است، تحریم‌های ایالات متحده که دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی را با محدودیت روبرو کرده، نقض منشور حقوق بشر و در تضاد با تمامی اصول اخلاقی است
شفاآنلاین>سلامت>رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، خواستار اهتمام ویژه به دادخواست آنلاین جامعه پزشکی ایران در پاسخ به تحریم‌های ناعادلانه آمریکا شد.

به گزارش شفاآنلاین و به نقل از سازمان نظام پزشکی، در متن نامه محمدرضا ظفرقندی خطاب به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، آمده است: خروج یک جانبه ایالات متحده از برنامه جامع اقدام مشترک و وضع دوباره تحریم‌ها از سوی این کشور به بحران قریب الوقوع در حوزه سلامت ایران انجامیده که بیماران را متأثر می‌کند، خصوصاً زمانی که ایران با بیماری کووید ۱۹ دست به گریبان است.

همانگونه که مستحضر هستید، دسترسی به خدمات پزشکی جزو اساسی حق سلامتی است، تحریم‌های ایالات متحده که دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی را با محدودیت روبرو کرده، نقض منشور حقوق بشر و در تضاد با تمامی اصول اخلاقی است.

در پاسخ به تحریم‌های ناعادلانه ایالات متحده علیه ایران، یک دادخواست آنلاین از سوی جامعه پزشکی ایران، خطاب به دبیر کل سازمان ملل آماده شد که توسط بیش از ۷۰۰ نفر از اعضای جامعه پزشکی امضا شده است.

به عنوان رئیس کل سازمان نظام پزشکی و نماینده جامعه پزشکی ایران، توجه شما را به این رویکرد که در جهت کاهش تحریم‌ها صورت گرفته جلب می کنم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: