کد خبر: ۲۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۹ - ۰۲ تير ۱۳۹۳ - 2014June 23
شفا آنلاين-اغلب زنان مبتلا به سرطان پستان بسیار کم ورزش می‌کنند.
به گزارش شفا آنلاين،محققان در نشریه آنکولوژی گزارش کرده‌اند، زنان بعد از این‌که به سرطان پستان مبتلا می‌شوند کمتر احتمال دارد توصیه‌های ورزشی را که با عمر و کیفیت زندگی هر انسانی گره خورده است، جدی بگیرند.

بنابراین پزشکان باید نقش فعالیت‌های بدنی در بهبود شرایط بیماری را در مبتلایان به سرطان پستان گوشزد کنند زیرا افزایش فعالیت فیزیکی در مبتلایان به این نوع سرطان نتایج شگفت انگیزی به همراه خواهد داشت.

«چاپل هیل» استاد اپیدمیولژی دانشگاه کارولینای شمالی می‌گوید: امروزه دولت ایالات متحده برای کاهش آمار مبتلایان به سرطان پستان انجام فعالیت‌های فیزیکی برای بزرگسالان را الزامی دانسته و معتقد است برای رسیدن به سلامت جسمی و جلوگیری از بروز بیماری‌های روانی و مدیریت مشکلات روحی و روانی باید هر فرد بزرگسال به طور متوسط بین  75تا 150 دقیقه در هر هفته ورزش کند.

محققان میزان فعالیت جسمی را در میان یک هزار و 735 زن مبتلا به سرطان پستان در کارولینای شمالی بررسی کردند. محدوده سنی آنها بین 20 تا 74 سال بود که بین سال‌های 2008 تا 2011 مورد بررسی قرار گرفتند و میزان فعالیت بدنی اندازه‌گیری شد.
محققان دریافتند 59 درصد از مبتلایان در 6 ماه کمترین میزان فعالیت‌های ورزشی را داشتند و به طور متوسط زنان فعالیت‌های جسمی را حدود 5 ساعت در هفته کاهش داده و فقط 35 درصد از زنان تحت درمان سرطان پستان بعد از تشخیص توصیه‌های مربوط به فعالیت بدنی عمل کرده بودند.

بعد از بررسی نتایج مطالعه نشان داد زنان سیاهپوست پس از ابتلا به سرطان پستان 40 درصد کمتر از زنان سفید پوست دستورالعمل‌های فعالیت‌های بدنی را انجام داده و بیشتر در معرض گسترش این بیماری و مرگ و میر ناشی از آن قرار داشتند.

ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: