کد خبر: ۲۵۷۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 11
به منظور حمايت از شرکت‌هاي کوچک و متوسط براي مقابله با شيوع کرونا، فناوري‌هاي روباتيک، چاپ سه بعدي و فناوري‌هاي پهپادي به عنوان راه حل‌هاي توليدي ارائه مي‌دهد
شفاآنلاین>سلامت>پليس مالزي از فناوري پهپاد، پرنده‌هاي بدون سرنشين مانند کوادکوپترها براي نظارت بر اجراي قوانين فاصله گذاري اجتماعي و پخش داروهاي ضد عفوني کننده استفاده مي‌کند.

به گزارش شفاآنلاین،پليس مالزي در کامپونگ بارو از پهپادها همچنين براي اسپري مواد ضد عفوني درمعابر عمومي به منظور مهار شيوع ويروس کرونا استفاده کرده است. 

شرکت توسعه فناوري مالزي پيشتر اعلام کرد به منظور حمايت از شرکت‌هاي کوچک و متوسط براي مقابله با شيوع کرونا، فناوري‌هاي روباتيک، چاپ سه بعدي و فناوري‌هاي پهپادي به عنوان راه حل‌هاي توليدي ارائه مي‌دهد. 

نورحليم يونس رئيس شرکت توسعه فناوري مالزي دراين زمينه گفته بود اين شرکت در حال حاضر از سوي وزارت علوم و فناوري مالزي مسئول اجراي برنامه‌هايي براي بررسي کاربرد اين فناوري‌ها به منظور کمک به شرکت‌هاي کوچک و متوسط شده است. 

استفاده از فناوري پهپاد توسط نيروهاي مسلح مالزي براي مقابله با کرونا با استقبال روبه رو شده و با توجه به اينکه اين فناوري‌ها مجهز به بلندگوو دوربين‌هاي قوي هستند، نشر اطلاعات عمومي، نظارت بر رعايت قوانين فاصله گذاري اجتماعي از جمله اهداف اين اقدام بوده است. 

طبق اين گزارش ۱۵ سازمان دولتي در مالزي و ازجمله نيروهاي دفاع مدني دراين کشور مجوز استفاده از پهپاد براي مقابله با کرونا را به دست آوردند. 

نيروهاي مسلح مالزي پيشتر از اين فناوري در مناطق مرزي و دريايي استفاده کرده است. 

تاکنون حدود ۶ هزار و ۴۰۰ تن در مالزي به کرونا مبتلا شده‌اند که حدود ۴ هزار و ۶۰۰ تن بهبود يافته و ۱۰۶ تن جان خود را از دست داده‌اند. اين درحالي است که مالزي به علت شيوع کرونا با بدترين رکود اقتصادي تاريخ خود رو به رو شده است.برناما
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: