کد خبر: ۲۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۳ - 2014June 22
شفا آنلاین:رییس چهاردهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران گفت:تا پایان سال 1393 آمار سزارین تا 10 درصد در تمامی بیمارستان های دولتی و خصوصی کاهش می یابد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر اشرف آل یاسین امروز یکشنبه در نشست خبری برگزاری چهاردهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران که در بیمارستان شریعتی برگزار شد، افزود:در حال حاضر آمار زایمان طبیعی در بیمارستان ها دولتی حدود 30 درصد افزایش داشته است.

به گفته وی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بسته نظام سلامت خواسته که تا پایان سال 93 آمار سزارین برای مادران که فرزند اول خود را به دنیا می آورند را تا 10 درصد کاهش دهیم و کاهش سزارین را در سال های آینده به 15 تا 20 درصد برسانیم .

آل یاسین با بیان اینکه در کل دنیا آمار سزارین 30 درصد است اظهار کرد:آمار سزارین در کشور ما در مراکز خصوصی 60 تا 70 درصد را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی بیمارستان ها و مراکز دولتی هر کدام آمار زایمان طبیعی خود را دارند و زایمان طبیعی در بیمارستان شریعتی 30 درصد افزایش را نشان می دهد.

جراح و متخصص زنان و زایمان یاد آور شد:در سال های گذشته آمار مرگ و میر کودکان در کشور 35 در 100 هزار نفر بوده است که هم اکنون این آمار به 22 در 100 هزار نفر رسیده است .

آل یاسین افزود :همچنین به سازمان بهداشت جهانی قول داده شده است که تا سال 2015 آمار مرگ و میر کودکان را در کشور را تا زیر 20 در صد هزار نفر برسانیم.

رییس چهاردهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران گفت : در بسته تحول نظام سلامت 50 درصد نسخه دارویی نازایی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و هم اکنون پوشش بیمه ای شامل درمان نازایی در کشور شده است .

جراح و متخصص زنان و زایمان اظهار کرد: در کشورهای حاشیه خلیج فارس ایران تنها کشوری است که می تواند ناهنجاری های جنینی را شناسایی و در مواقعی که ناهنجاری جنینی تشخیص داده شود و جنین بیماری مانند سندرم دان و یا سایر بیماری های کروموزمی را داشته باشد اجازه ختم حاملگی از سوی مراجع قانونی را دارد.

آل یاسین به تکنیک های کمک باروری در ایران اشاره کرد و گفت : در حال حاضر تمامی تکنیک های کمک باروری و درمان نازایی در کشور به خوبی قابل انجام است و هیچ بیماری برای درمان نازایی به خارج از کشور عزیمت نمی کند.

رییس چهاردهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران گفت : آمار ها نشان می دهد که درمان نازایی از روش های کمک باروری و تکنیک های های جدید در کشور تا 45 درصد موفقیت آمیز بوده است.

وی به استعمال سیگار اشاره کرد و گفت : زنان سیگاری نسبت به سایر زنان 10 سال زودتر یائسگی را تجربه خواهند کرد.

چهاردهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران در روزهای 22 تا 25 مهرماه در سالن همایش های رازی برگزار خواهد شد.

در این کنگره دکتر جزایری (پریناتولوژیست )از آمریکا و پروفسور داریو پالادینی از ایتالیا و پروفسور هنجنی (انکولوژیست ) از آمریکا و سایر چهره های شاخص بین المللی حضور خواهند داشت .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: