کد خبر: ۲۵۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۲ - ۰۱ تير ۱۳۹۳ - 2014June 22
شفا آنلاین:معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ایجاد آزمایشگاه نانو تکنولوژی ویژه دانش‌آموزان را برای پیشرفت تحصیلی موثر خواند و گفت: تاکنون هشت استان کشور دارای آزمایشگاه نانو تکنولوژی بوده است که امسال این تعداد به 32 استان ارتقا می‌یابد.

به گزارش شفا آنلاین،علی زرافشان در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد با اشاره به جایگاه شوراها در کشور، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش استفاده از مشارکت بخش‌های دولتی، غیردولتی، نهادهای مردمی و اولیا برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش است.

وی ساختار شورای آموزش و پرورش را در تحقق شعار رهبری مبنی بر مشارکت دستگاه‌های اجرایی در دست‌یابی به اهداف آموزش و پرورش موثر خواند وتصریح کرد: از ظرفیت شورای آموزش و پرورش برای کیفیت‌بخشی نظام تعلیم و تربیت استفاده شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال آموزش و پرورش در تخصیص اعتبارات دوران خوبی را می‌گذراند اما برای رسیدن به اهداف این میزان بودجه کفایت نمی‌کند.

وی افزود: برای رسیدن به وضعیت مطلوب انتظارداریم تا ظرفیت مادی، معنوی و فرهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

زرافشان به غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تعطیلات تابستان اشاره و تاکید کرد: به‌کارگیری ظرفیت دستگاه‌های اجرایی کشور می‌تواند به تحقق این امردر ایام فراغت دانش آموزان کمک کند.

رئیس ستادپروژه مهر بحث سهم تملک دارایی استان و کمک به آموزش و پرورش را در رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت موثر خواند و افزود: 20 درصد سهم تملک دارایی سبب ارتقای کیفیت فعالیت آموزش و پرورش می‌شود.

زرافشان رتبه مازندران بااشاره به پوشش تحصیلی دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کاردانش در سطح کشور،گفت: این استان بیش از 46 درصد پوشش تحصیلی در فنی و حرفه‌ای و کاردانش دارد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش سرانه بالایی را برای دانش‌آموزان هنرستانی پرداخت می‌کند، خاطرنشان کرد: میزان بیکاری دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل دو درصد و بیکاری دانشگاهیان فارغ‌التحصیل 22 درصد است.

وی سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش را به معنای رفع بیکاری، اشتغال‌زایی و تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: اگر امسال شاهد اعتبار تملک دارایی استان به آموزش و پرورش باشیم در آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش موفق می‌شویم.

معاون وزیر آموزش و پرورش به بحث برون سپاری و استفاده از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌های اجرایی برای آموزش دانش‌آموزان اشاره وعنوان کرد: سال گذشته 80 هزار دانش‌آموز بیرون از آموزش و پرورش در شاخه کار و دانش تحصیل کردند و امسال این ظرفیت به 100 هزار دانش‌آموز در کشور می‌رسد.

رئیس ستاد پروژه مهر با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای، وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت به منظور همکاری با آموزش و پرورش منعقد شد، خاطرنشان کرد: 50 درصد ظرفیت دستگاه‌های اجرایی می‌تواند در اختیار دانش‌آموزان کار و دانش قرار گیرد.

زرافشان به منظور حمایت از آزمایشگاه نانو تکنولوژی در مازندران اعتبار 50 میلیون تومانی را به این موضوع اختصاص داد و اظهار کرد: از بودجه ملی اعتباری هم برای هنرستان‌های رشته نساجی این استان اختصاص می‌یابد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ایجاد بازارچه‌های عرضه محصولات دانش‌آموزی را برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی موثر خواند و افزود: با اقداماتی که در ماه‌های اخیر انجام شد موفق به جذب همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی بودیم.

وی از انعقاد تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای، جهادکشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: مقرر شد تا وزارت جهادکشاورزی ظرفیت مراکز آموزشی خود را در اختیار دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کاردانش قرار دارد.

زرافشان تصریح کرد: دراین تفاهم نامه مقرر شد وزارت جهادکشاورزی 3 هزار دانش‌آموز فنی و حرفه‌ای و کاردانش را بپذیرد و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی برای تولید از تسهیلات بانک کشاورزی بهره‌مند شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: