کد خبر: ۲۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 19
شفا آنلاین:فرمانده يگان ويژه استان قم از نجات جان کودک يک ساله از مرگ با اقدام بموقع يکي از ماموران يگان ويژه در حين انجام مأموريت خبر داد .
به گزارش شفا آنلاین، سرهنگ اله بخش دهقان در اين مصاحبه با تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت : شب گذشته طرح ارتقاي امنيت اجتماعي با حضور واحد‌هاي انتظامي و همياري کارکنان يگان ويژه ، در يکي از بوستان هاي حاشيه شهر به اجرا گذاشته شد .
 
وي افرود:ماموران يگان ويژه در حين انجام طرح با شنيدن صداي شيون تعدادي از شهروندان ، به سرعت براي بررسي موضوع به محل اعزام شدند.
 
فرمانده يگان ويژه استان ادامه داد: همکاران پس از حضور در محل با بدن بي جان و بر زمين افتاده دختر بچه اي يک ساله بنام "مهسا" روبرو شدند که با بي احتياطي و غفلت والدين به درون حوض بوستان پرتاب شده و پس از چند دقيقه با تلاش مردم حاضر در محل به صورت بيهوش از آب خارج مي شود و جمعيت حاضر و مادر اين کودک با دين بدن بي جان وي به تصور فوت کودک ضمن استمداد ، با نگراني ناله و شيون سر مي داد. .
 
وي خاطر نشان کرد: همکاران قبل از حضور اورژانس ، با متفرق نمودن جمعيت ، سريعاً با حضور بر بالين کودک ، مبادرت به انجام اقدامات تخصصي امداد ونجات (cpr ) مي کنند که به حمد الله با بهره گيري از تخصص در امر امداد و نجات ، موفق به نجات کودک از مرگ حتمي مي شوند .
 
سرهنگ دهقان عنوان داشت: خانواده مهسا پس از مشاهده بروز مجدد علائم حياتي و تنفس کودک ، با خوشحالي تمام ، با کمک کارکنان يگان ويژه وي را به نزديک ترين مرکز درماني رسانده و تحت نظر پزشک متخصص قرار دادند .
 
وي در ادامه ضمن اعلام خبر بهبود شرايط جسمي مهسا و ترخيص از بيمارستان ، علت موفقيت کارکنان يگان ويژه را اجراي موفق آموزش هاي امداد و نجات در شرايط خاص قلمداد کرد.
 
فرمانده يگان ويژه استان قم در پايان ضمن تقدير از تلاش ها و از خود گذشتگي کارکنان يگان ويژه در خدمت رساني به مردم عزيز و مومن ايران اسلامي خطاب به والدين گرامي اظهار داشت : حضور در اماکن تفريحي و طبيعت گرچه خاطره خوبي را براي همه رقم مي زند ولي با کوچکترين بي احتياطي و غفلت از فرزندان ، مي تواند به حادثه اي تلخ تبديل شده و ضايعه جبران ناپذيري را بوجود آورد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: