کد خبر: ۲۵۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 19
شفا آنلاين-برای جلوگیری از ابتلا به سرطان باید از دوران نوجوانی پیشگیری را آغاز نمود و بر همین اساس پژوهشگران لیستی از خوراکی‌های مغذی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان از دوران نوجوانی را معرفی کرده‌اند.
به گزارش شفا آنلاين،پژوهشگران دانشگاهی در یک تحقیق منحصر به فرد دریافته‌اند خوردن مقدار زیادی گوشت قرمز توسط افراد به ویژه بانوان می‌تواند در آنها تولید انواع سرطان‌ها به ویژه سرطان روده نماید.

گفتنی است، خوردن مقدار زیادی گوشت قرمز به ویژه در اوایل سنین بلوغ می‌تواند بانوان را در سالهای آینده در معرض ابتلا به خطر سرطان قرار دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، پژوهشگران دانشگاه هاروارد به بانوان توصیه می‌کنند از همان سنین نوجوانی به جای مصرف زیاد گوشت قرمز از ترکیبات غذایی شامل، لوبیا، نخود، نخودفرنگی، عدس، مرغ، آجیل و ماهی استفاده نمایند تا در سالهای آتی کمتر در معرض ابتلا به انواع سرطان‌ها قرار گیرند.

این نتایج با تحقیق بر روی بیش از 89 هزار زن در رده سنی 24 الی 43 سال و بررسی میزان ارتباط رژیم غذایی آنها در دوران نوجوانی با ابتلا به سرطان در سالهای آتی به دست آمده است.

پژوهشگران علاوه بر اجتناب از مصرف فراوان گوشت قرمز انجام ورزش را نیز یکی از راههای پیشگیری از ابتلا به بیماری سرطان در بانوان معرفی‌ کرده‌اند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: