کد خبر: ۲۵۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۶ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 18
شفا آنلاين-اين روزها كه بازار گجت‌هاي مراقبت از سلامتي از دستبندهاي هوشمند گرفته تا اپليكيشن‌هايي كه ميزان كالري مصرفي كاربر را رهگيري مي‌كنند بسيار داغ است، مبتكران ليوان جديدي ساخته‌اند كه ميزان كالري مصرفي را اندازه‌گيري مي‌كند.

به گزارش شفا آنلاين،اين فناوري كه جزئيات آن فاش نشده است به ليوان امكان مي‌دهد مايعي را كه درون آن ريخته مي‌شود از بين هزاران تركيب تشخيص دهد.

ليوان از يك ماده شبيه ‌شيشه ساخته شده و ظرفيت 385 ميلي ليتر مايع را دارد. وقتي شربت يا نوشيدني ديگري از آب پرتغال تا شير در آن ريخته شود متني روي ليوان نقش مي‌بندد كه نشان مي‌دهد چه چيزي در اين ظرف ريخته شده است. در زير سطح، تجهيزات رايانه‌اي تعبيه شده كه عمليات هوشمند را براي اين ليوان فراهم مي‌آورد. اين ليوان طوري طراحي شده كه امكان شستن آن بدون آسيب ديدن تجهيزات دروني‌اش امكانپذير است. قيمت اين ليوان براي پيش سفارش 59 دلار و در زمان عرضه عمومي در اوايل 2015 بالغ بر 117 دلار تعيين شده است. اين ليوان كه وسي‌وان نام دارد در رنگ‌هاي سفيد، خاكستري و سياه توليد شده و به طور دقيق آنچه را كه فرد مي‌نوشد، تشخيص مي‌دهد و به كاربر مي‌گويد با نوشيدن اين آشاميدني چه ميزان كالري به بدنش مي‌رسد. همچنين اين ليوان به كاربر كمك مي‌كند از ميزان آب بدن خود مطلع شده و وقتي كه نوشيدن دوباره مايعات ضروري باشد هشدار مي‌دهد.

ليوان محتوا و تركيبات نوشيدني ريخته شده درونش را شناسايي مي‌كند و از اين‌رو مي‌تواند به كاربر كمك كند دقيقاً بداند چه چيزي را به بدنش مي‌رساند. اين ليوان به طور بيسيم شارژ مي‌شود و با يك شارژ 60 دقيقه‌اي براي يك هفته انرژي لازم را دارد. نمايشگر روي اين ليوان تنها زماني روشن شود كه آن را به طور مورب و كج نگه داريد. در اين حالت نواري روي ليوان نقش مي‌بندد و به كاربر امكان مي‌دهد بداند بدن چه زماني به آب نياز دارد.

جوان

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: