کد خبر: ۲۴۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 15
شفاآنلاین-معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم توجه به تقویت سیستم زنجیره سرد واکسن در کشور تاکید کرد و گفت: تقویت سیستم زنجیره سرد واکسن، میزان اثر بخشی آن را بیشتر می کند.
به گزارش شفاآنلاین، از وزارت بهداشت، «علی اکبر سیاری» در جلسه کمیته ایمن سازی کشوری به لزوم حمایت مالی از دریافت کنندگان واکسن و بهره مندی و دسترسی همه افراد به واکسیناسیون تاکید کرد.

وی گفت: زمانی می توان به اثربخشی واکسن اطمینان داشت که از کارخانه ای که آن را تولید می کند تا لحظه ورود به خانه های بهداشت و مراکز درمانی، واکسن در سیستم زنجیره سرد حرکت کند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر تقویت هر چه بیشتر سیستم زنجیره سرد در ایران گفت: قدمت تولید واکسن در ایران بالا است و سازمان جهانی بهداشت قول حمایت از کشورهایی را داده که در زمینه تولید واکسن سابقه خوبی دارند.

سیاری با تاکید بر لزوم ایجاد سیستم کنترل ملی در کشور افزود: انستیتو پاستور و موسسه رازی در کنار بخش خصوصی باید با یکدیگر هماهنگ باشند تا در زمینه صادرات واکسن نیز بتوانیم پیشرو باشیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه «روتا ویروس» علت اسهال های شدید در شیرخواران است، گفت: در دنیا حدود دو میلیون و 300 هزار کودک در اثر ابتلا به اسهال فوت می کنند.

سیاری خاطرنشان کرد: خوشبختانه اکنون میزان مرگ و میر در کشور بر اثر ابتلا به اسهال بسیار کم شده، با این حال ضروریست در زمینه تزریق واکسن «روتا ویروس» برنامه کشوری داشته باشیم.
برچسب ها: واکسن ، تفویت ، کشور
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: