کد خبر: ۲۴۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 14
شفاآنلاین-اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در سی و هشتمین اجلاس سالانه «میراث جهانی یونسکو»، چهار منطقه طبیعی جدید را برای ثبت در فهرست میراث جهانی معرفی خواهد کرد.

به گزارش شفاآنلاین، سی و هشتمین اجلاس سالانه میراث جهانی یونسکو از فردا به مدت 10 روز در شهر «دوحه» قطر آغاز خواهد شد. در این اجلاس، IUCN چهار منطقه جدید را برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو معرفی خواهد کرد. این مکان‌ها شامل تالاب باشکوه دلتای «اوکاوانگو» در بوتسوآنا، منطقه حفاظت شده پارک ملی هیمالیا در هندوستان، منطقه حفاظت شده حیات وحش رشته کوه‌های «هامیگویتان» در فیلیپین و شهر «استیون کلینت» در دانمارک می‌شوند. این شهر به داشتن صخره‌های سفید و گچی بسیار نادر، مشهور است.

«جولیا مارتن لفوره»، دبیرکل IUCN در‌این‌باره گفت: یکبار دیگر چندین مکان استثنایی دیگر در صف ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو داریم. اما باید تاکید کنیم که ثبت این مکان‌ها در فهرست میراث جهانی به منزله پایان کار نیست چرا که عنوان میراث جهانی باید تضمین کننده بهبود حفاظت و تعهدات سطح بالای حفاظتی باشد. این تعهدات می‌بایست در سطح بین‌المللی، ملی و جوامع اجرا شوند.

  به نقل از پایگاه رسمی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت، به منظور تشدید اقدامات بین‌المللی برای افزایش حفاظت از مکان‌هایی که نیاز به مراقبت بیشتری دارند، IUCN پیشنهاد کرده که منطقه حفاظت شده «سلوس گیم» در تانزانیا، مجموعه جنگل «گائویای دونگ فایاین» در تایلند و پارک های ملی دریاچه «تورکانا» در کنیا در فهرست «میراث‌ جهانی در خطر» قرار گیرند.

همچنین در اجلاس امسال، IUCN پیشنهاد داده سه مکان دیگری که در حال حاضر در فهرست میراث طبیعی یونسکو قرار دارند نیز توسعه یابند. این مناطق شامل منطقه «کارست» در جنوب چین، جنگل‌های فرامرزی «بیالوویزا» در لهستان و بلاروس و دریای «وادن» که بین آلمان و هلند مشترک است، می‌شوند. توسعه این مکان‌ها همکاری‌های فرامرزی را برای حفاظت و نگهداری آنها افزایش می‌دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: