کد خبر: ۲۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۳ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 13
شفا آنلاین-خشکی لب یکی از مشکلاتی است که خیلی از خانم‌ها را آزار می‌دهد.
به گزارش شفا آنلاين،اگر شما هم یکی از این جماعت هستید، توصیه‌های زیر را جدی بگیرید:...
1 - دور رژلب‌های مات و خشک را خط بکشید. رژلب‌های چرب و مایع، بهترین مواد آرایشی برای لب‌های خانم‌هایی است که از خشکی لب رنج می‌برند.

2 - اگر با استفاده از رژلب دچار خشکی لب می‌شوید، بهتر است قبل از استفاده از آن، لب‌های خود را با کمی پماد 
ویتامین A چرب کنید.

3 - در صورت نیاز، لب‌های خود را با شوینده‌های ملایمی مانند صابون‌های کرم‌دار یا شامپو بچه بشویید.

4 - دو قاشق چایخوری شکر و یک قاشق‌خوری عسل را با هم ترکیب و این خمیر را 5 دقیقه روی لب‌های خشک و ترک‌خورده‌تان بگذارید. این کار را 2 بار در روز تکرار کنید تا لب‌هایتان نرم‌تر شوند. می‌توانید این خمیر را برای از بین رفتن پوسته‌های لب، کمی روی آنها مالش دهید و در نهایت هم با آب ولرم بشویید.

5 - قبل از خواب، ترکیبی از عسل و گلیسیرین درست کنید و آن را روی لب‌هایتان بزنید. این ترکیب را صبح که بیدار شدید، از روی لب خود با آب ولرم پاک کنید و معجزه آن را در نرم شدن لب‌هایتان ببینید.

6 - یک مشت پر، برگ گل سرخ شسته‌شده را در مقدار کمی شیر به مدت چند ساعت، خیس کنید. سپس با مخلوط كردن برگ‌های گل و شیر، خمیر یکنواختی درست کنید و آن را روزی 2 بار روی لب‌های پوسته‌پوسته‌شده یا ترک‌خورده بگذارید. قرار دادن این خمیر روی لب‌ها، پیش از رفتن به رختخواب، کمک زیادی به نرم‌تر شدن پوست لب می‌کند.

7 - روزی 4 بار روغن طبیعی نارگیل یا کرچک روی لب‌های خشک خود بزنید. این روغن‌ها، از قوی‌ترین و موثرترین نرم‌کننده‌های طبیعی لب در روزهای سرد و خشک سال محسوب می‌شوند.

8 - استفاده از وازلین، کره و روغن مخصوص پوست بچه‌ها هم در نرم کردن لب‌ها تاثیر دارد.

9 - هنگام غذا خوردن، دستمال را روی دهانتان نکشید بلکه گوشه‌ای از دستمال‌های نرم و لطیف را آرام روی لب‌هایتان بگذارید و بردارید.
برچسب ها: خشکی ، لب
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: