کد خبر: ۲۴۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 10
شفاآنلاین-محققان موفق به کشف ژن جدیدی در رابطه با بیماری پارکینسون شده اند که روش های جدید درمانی برای این بیماری ارائه می دهد.
به گزارش شفاآنلاین، از مدیکال نیوز تودی، این مطالعه که به تازگی توسط محققان دانشگاه یو.سی.ال.ای در آمریکا انجام شده است موفقیت بزرگی در تحقیقات در زمینه بیماری پارکینسون به شمار می رود.

بیماری پارکینسون در واقع نوعی ناهنجاری در سیستم عصبی است که به سرعت بر روی اندام حرکتی تاثیر می گذارد.

پارکینسون پس از آلزایمر از شایع ترین بیماری مربوط به سیستم عصبی است که علائم آن با گذشت زمان تشدید می شود.

دکتر «مینگ گو» استاد یار علوم عصبی و داروشناسی در دانشگاه کالیفرنیا واقع در لس آنجلس که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، می گوید: کشف این ژن می تواند به پیشرفت های قابل توجهی در درمان و پیشگیری از ابتلا به پارکینسون منجر شود و روزی می تواند بالقوه باعث درمان این بیماری شود.

محققان در این مطالعه که پنج سال بطول انجامید ژن جدیدی به نام MUL1 کشف کردند که نقش مهمی در پاتولوژی دو ژن PINK1 و PARKIN (دو ژن مرتبط با ابتلا به پارکینسون) ایفا می کند.

محققان در این مطالعه با بررسی مگس میوه و موش های دارای ژن های جهش یافته PINK1/PARKIN متوجه شدند که ارائه مقدار اضافی MUL1 به بهبود آسیب میتوکندری ناشی از این ژن های جهش یافته کمک می کند.

این مطالعه نشان داد که MUL1 می تواند داروی هدف نوید بخشی در درمان بیماری پارکینسون باشد.

بیماری پارکینسون بیماری نسبتا شایعی است که مردان و زنان به یک اندازه به این بیماری دچار می شوند و هیچ نژادی نسبت به این بیماری در امان نیست.

بعد از بیماری آلزایمر، پارکینسون معمول ترین بیماری مخرب اعصاب به شمار می رود.

نتایج این مطالعه در مجله eLife منتشر شده است.
برچسب ها: کشف ، ژن ، پارکینسون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: