کد خبر: ۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - 2013May 10
شفا آنلاين -مشاور وزیر و مدیر کل دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، به تشریح تماسهای مردمی با سامانه 1490 پرداخت و گفت: شکایت از زیرمیزی پزشکان ظرف مدت 2 هفته رسیدگی و پاسخ داده می شود
دکتر حسین ریاضی با اعلام اين خبر اظهارداشت: زیرساخت سامانه 1490 از سال گذشته آغاز و در اسفند 91 با دستور دکتر طریقت منفرد وزیر بهداشت، عملیاتی شد. وی با اشاره به تاکید فراوان وزیر بهداشت برای پاسخگویی به شکایات و انتقادات مردم از مراکز بهداشتی و درمانی، افزود: ظرف 2 ماه گذشته 90 نفر پرسنل به تعداد نیروهای این سامانه افزوده شده و به 100 نفر رسیده است که در 3 شیفت آماده پاسخگویی به مردم هستند. نماینده ویژه وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه سامانه 1490 تعطیلی ندارد و 7 روز هفته فعال است، تصریح کرد: تنوع درخواستها و تماسهای مردم با این سامانه زیاد است. اما به طور کلی بیشتر تماسها مربوط به راهنمایی های صرف داروها، کمبودهای دارویی، نبود امکانات در مراکز درمانی و... است. ریاضی با بیان این مطلب که شماره تلفن تماس گیرندگان ثبت شده و از طریق پیامک و تلفن ثابت که داده اند، پاسخ خود را دریافت می کنند، افزود: شکایت از اورژانس 115 و اورژانسهای بیمارستانی، از جمله مواردی است که به فوریت رسیدگی می شود. به طوریکه اگر پزشک متخصص در اورژانس نباشد، از طریق ستاد و دانشگاه علوم پزشکی مربوطه پیگیری می شود. مشاور وزیر بهداشت اظهارداشت: تماس گیرندگان یک کد رهیگری دارند که از طریق آن، درخواست آنها پیگیری و نتیجه اعلام می شود. وی، مدت زمان پاسخگویی و پیگیری به تماسهای مردمی با سامانه 1490 را 2 هفته اعلام کرد و افزود: روزانه در حدود 3000 تا 3500 تماس با این سامانه داریم که بخشی مربوط به داروهای کمیاب و سایر تماسها در ارتباط با مشکلات و کمبودهای حوزه بهداشت محیط، شکایت از رستورانها، رفتار نامناسب پرسنل بیمارستانی، نبود امکانات بیمارستانی و همچنین مواردی از دریافت زیرمیزی است. مدیرکل دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با اعلام اینکه 80 شکایت از موارد دریافت زیرمیزی در سامانه 1490 ثبت شده است، گفت: 60 درصد این شکایتها رسیدگی شده و مبلغ پرداختی به بیمار عودت داده شده است. ریاضی با بیان این مطلب که برای رسیدگی به شکایتهای زیرمیزی یک متولی در وزارت بهداشت و یک نفر در دانشگاه علوم پزشکی پیگیر هستند، افزود: مسئولیت این امر در وزارتخانه بر عهده مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان است که به عنوان رئیس کمیته درمان با این سامانه همکاری دارد. وی تاکید کرد: مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، مسئولیت رسیدگی به تمامی شکایتهای مردمی از درمان را بر عهده دارد. نماینده ویژه وزیر بهداشت در سامانه 1490 در خصوص اینکه بیشترین موارد زیرمیزی مربوط به کدام یک از بخشهای دولتی و خصوصی بوده است، گفت: شکایتها مربوط به هر دو بخش بیمارستانهای دولتی و خصوصی است. ریاضی، عمده شکایتهای زیرمیزی را مربوط به رشته های مرتبط با جراحی عنوان کرد و افزود: بیشتر این شکایتها مربوط به تهران است. وی با اعلام اینکه سامانه 1490 تاکنون در 20 استان کشور راه اندازی و فعال شده است،به مهر گفت: با پیگیریهای وزیر بهداشت، قرار است ظرف دو ماه آینده 10 استان دیگر به این سامانه وصل شوند تا 1490 کشوری شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
0
0
سلام من با خانواده ام در برجهای آتیساز زندگی میکنیم شمال غرب تهران اتوبان چمران شهرک در فاز 1 بلوک 8 خانمی هستند که با سگ مزاحمت ایجاد میکنند و محیط خونه که مشترک هست را کثیف کرده سگشون و ما که شکایت از ناراحتی که سگشون ایجاد کرده میکنیم فحاشی میکنند صاحب این سگ و پلیس 110 هم اومده و اثری نداشته و مدفوع سگشون که روی زمین هستش موجب ناراحتی ما میشه برای اینکه بچه هامون در محیط خونه بازی میکنند و نجس هستش و خطرناک برای سلامتیمون لطفا راه حل و پیگیری بشه این خانم که در بلوک 8 هستند و اینکه سگشون را در بلواری که برای پیاده روی هستش میارن و موجب مزاحمت اهالی اتیساز شدند حدودا 4 تا سگ اینجا در این بلواری که برای پیاده روی هستش که کنار بلوار بلوک 7 -8-6-5 این بلوار مشا هستش و مورد ازار و اذیت ما شده لطفا راهنمایی و پیگیری بفرمایید
مدیر پایگاه باسلام شما می توانید به شورای حل اختلاف گیشا مراجعه نمایید تا باطرح شکایت به مشکل تان رسیدگی شود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: