کد خبر: ۲۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 12
متخصص رفتارشناسی جنسی در گفتگو با شفا آنلاین خبر داد:
شفا آنلاین- متخصص رفتارشناسی جنسی شایع ترین مشکل جنسی میان زوجین را عدم توافق و تناسب علایق جنسی دانست و گفت: از این رو متأسفانه خیانت های جنسی ناشی از این امر است که آمارش هم در ایران کم نیست.

دکتر عفت السادات مرقاتی خوئی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در واقع علت بروز این مشکل میان همسران ناشی از تربیت های جنسی متفاوت میان آنها است.

وی ادامه داد: منظورمان تجارب جنسی قبل از ازدواج نیست برعکس تأکید ما بر پرهیز از انجام هرگونه فعالیت جنسی قبل از ازدواج است.

فوق تخصص روابط جنسی و اعتیاد تصریح کرد: به دنبال تربیت جنسی متفاوت، دختر و پسر پس از ازدواج به دلیل علایق جنسی متفاوت عملکردشان نيزمتفاوت خواهد شد.

به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، همسران 5 سال زمان می گذارند تا یکدیگر را از نظر جنسی بشناسند، حال آن که تعداد کثیری از آنها نه تنها به این شناخت دست پیدا نمی کنند بلکه اختلاف و تفاوت میان آنها بيشترمی شود.

وی تصریح کرد: در حالی که اگر از همان روز اول برای حل مشکلات جنسی به مشاورومتخصص مراجعه شود50 تا 60درصد مسايل شان قابل حل است.

مدیر گروه سلامت جنسی ضایعات نخاعی بیمارستان امام ، کاهش آرام آرام صمیمیت روابط جنسی زوجین را از عواقب عدم توافق و تناسب علایق جنسی برشمرد.

وی افزود: همچنین زوجین پس از مدتی به دنبال این مشکل فکر می کنند که ایده آل یکدیگر نیستند و فاقد تناسب جنسی با هم هستند.

مرقاتی خوئی هشدار داد: خطرناک ترین اتفاقی که در کمین این گونه زوج ها برای ارضای امور جنسی است؛ گرایش به روابط خارج ازازدواج بوده و نتیجه آن یعنی خیانت های جنسی که در ایران آمار اندکی را به خود اختصاص نمی دهد.

وی تاكيدكرد:متاسفانه آمار خیانت های جنسی به شکل خیلی هشدار دهنده ای دركشور افزایش یافته است

متخصص رفتارشناسی جنسی افزود: در واقع آنها با این تفکر که دارای مشکل اند از کنار تفاوت های جنسی به راحتی گذشته اند.

وی توصیه کرد: دختر و پسر قبل از امضای عقدنامه حتمأ به یک مشاوره جنسی مجرب و با تجربه مراجعه نمایند.آنهم با این هدف که آیا از نظر جنسی- نه اندام های تناسلی و رفتارهای جنسی- با هم تطابق دارند یا نه؟ این که آیا علائق و تربیت جنسی آنها با یکدیگر تناسب دارد یا نه؟

عضو انجمن علمی سکسولوژی ایران یادآور شد: اگر تناسب جنسی میان دختر و پسری وجود نداشت به معنی توصيه به عدم ازدواج آنها با یکدیگر نیست. بلکه با کمک مشاور مي توانند با خیالی آسوده سر سفره عقد بنشینند وزندگي خوب وخوش تري نسبت به خيلي هاي ديگرداشته باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: