کد خبر: ۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - 2013May 09
شفا آنلاین -رئیس اسبق سازمان هواپیمایی کشور با تشریح مشکلات جدی وساختاری فرودگاه مهر آباد برای شهروندان تهرانی به خصوص ساکنین مناطق اطراف فرودگاه تأکید کرد : این فرودگاه می­ بایست هر چه سریعتر از پایتخت منتقل شود.
 کاپیتان حسین خانلری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این مطلب گفت : بررسی ها نشان می­دهد هر فروند هواپیمای دارای بدنه متوسط با هر نشست و برخاست در فرودگاه مهر آباد  به اندازه سه هزار دستگاه خورو آلودگی زیست محیطی ایجاد میکند این در حالی است که روزانه به طور متوسط 170 سورتی پرواز در این فرودگاه انجام میشود که بر هیچکس پوشیده نخواهد بود پروازهای  این فرودگاه روزانه حجم قابل توجهی آلودگی هوا به شهر تزریق می­کند. بنابراین تاکید می ­شود مهر آباد یکی از عوامل مهم آلودگی صوتی وزیست محیطی  پایتخت است .   معاون اسبق وزیر راه وترابری در ادامه تصریح کرد:طبق قوانین بین المللی هیچ هواپیمایی  نباید به هنگام نشست و برخاست در فرودگاه برای مردم و ساکنین اطراف آلودگی صوتی و مزاحمت ایجاد کند. اما متاسفانه بدلیل اینکه بخشی از هواپیماهای ما چنین شرایطی ندارند  تقریبا حداکثر آلودگی صوتی را برای مردم ایجاد می­کنند . به همین خاطر  اغلب مواقع آژیر خودروهای پارک شده در مناطق مسکونی فرودگاه مهرآباد به صدادر می­ آیند که ضمن تولید استرس و مشکلات مختلف  ، آسایش  و حقوق شهروندی مردم رانیز سلب مینماید.    کاپیتان خانلری در ادامه  افزود: در تمام دنیا فرودگاهها بیرون از شهرها ساخته می­شوند به همین خاطر حدود 60سال قبل این فرودگاه در حاشیه پایتخت آنزمان ساخته شد. اما همزمان با رشد و توسعه سریع شهر  فرودگاه مهرآباد از سالها قبل در داخل شهر قرار گرفته است که مشکلات فراوانی برا ی شهر و شهروندان داشته است .    وی در بخش دیگر این گفتگو اظهار داشت :جاده های مخصوص و قدیم کرج به تهران دو شاهراه مهم ورودی و خروجی غرب پایتخت هستند که اغلب مواقع با ترافیک سنگین در محدوده فرودگاه مهر آباد روبرو  هستند . این در حالی است که فرودگاه مهرآباد هنگام انتقال حجاج با ترافیک قابل توجهی مسافر و مشایعت کنندگان و استقبال کنندگان روبرو است که همین موضوع نیز در ترافیک این محدوده به شدت اثر گذار است .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: