کد خبر: ۲۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 06
شفا آنلاین:عفونتی که به نظر می‌رسد در اثر تزریق غذای مایع آلوده در چند بیمارستان انگلیسی منتقل شده باشد، یک نوزاد را کشته و 14 نوزاد دیگر را بیمار کرده است.

به گزارش شفا آنلاین، این نوزادان که بیشترشان زودرس بوده‌اند در بخش‌های مراقبت ویژه شش بیمارستان در جنوب و شرق این کشور بستری بوده‌اند. به نظر می‌رسد آنها با تزریق غذای مایع آلوده مسموم شده باشند چون این نوزادان نمی‌توانسته‌اند از دهان تغذیه شوند. طبق گزارش‌ها حال 14 نوزادی که جان سالم به در برده‌اند، رو به بهبودی است.

سازمان بهداشت عمومی انگلیس و سازمان نظارت بر محصولات دارویی و بهداشتی در حال تحقیق درباره این اتفاق هستند.

این دو سازمان اعلام کردند از آنجا که این عفونت خونی ناشی از باکتری «باسیلوس سرئوس» بوده و پیشرفت این نوع عفونت سریع است، انتظار نمی‌رود مورد تازه‌ای از ابتلای این نوزادان پیدا شود. تاریخ انقضای این محصول غذایی روز دوشنبه بوده و به همین خاطر در دو روز گذشته از آن استفاده نشده است. این محصول آلوده به بیش از 20 بیمارستان فرستاده شده بوده و اکنون از آنها فراخوانده شده است.

به گزارش شفا آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، باکتری «باسیلوس سرئوس» به فراوانی در محیط های بیمارستان یافت می‌شود و همین امر، پیگیری شیوه آلوده‌ شدن این محموله غذای مایع را پیچیده کرده است. مقام‌های بهداشتی در این محدوده می‌گویند که همه بخش‌های بیمارستانی دراین‌باره در وضعیت آماده‌باش هستند و تمهیداتی برای تشخیص عفونت در پیش گرفته شده‌اند تا جلوی موارد مشابه گرفته شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: