کد خبر: ۲۴۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 06
شفا آنلاین:مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران با بيان اينكه طرح هاي ضربتي مبارزه با موش در دست اجرا است گفت: بیش از 8 هزار لاشه موش از نقاط مختلف شهر جمع آوري شده است.

به گزارش شفا آنلاین،رضا قديمي با بيان اين مطلب اظهار كرد: در چند محور مهم تهران مانند خيابان وليعصر (عج)، خيابان فلسطين، بلوار كشاورز، خيابان بهبودي، شادمان و... طرح ضربتي مبارزه با موش به اجرا در آمده كه تا كنون در اين محورها حدود 8 هزار لاشه موش جمع آوري شد و هم اكنون عمليات لانه كوبي در مسير اين محورها در حال انجام است.

وي با بيان اينكه در سال جاري طرح مبارزه با موش در 52 محور شهر طي 52 هفته اجرا خواهد شد گفت: هر هفته يك محور شناسايي شده پاكسازي مي شود كه براين اساس پيش بيني مي شود پس از پايان طرح هاي مذكور به صورت قابل توجهي از جمعيت موش هاي پايتخت كاسته شود.

مدير عامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران خاطر نشان كرد: در محورهايي كه طرح مبارزه با موش اجرا مي شود بيش از 70 درصد از جمعيت موش ها در آن محور از بين خواهند رفت اما مهمترين چيز در از بين بردن هميشگي موش ها همكاري و مشاركت شهروندان است.

وي تصريح كرد: اصلي ترين عامل در ميزان زاد و ولد و افزايش تعداد موشها، در دسترس بودن غذا براي آنها است. چنانچه اگر ما به طور مداوم هم نسبت به اجراي طرح هاي مبارزه با موش اقدام كنيم اما شهروندان و به وي‍‍ژه برخي اصناف مانند رستوران ها، زباله هاي خود را داخل انهار و يا در معابر بريزند، روز به روز بر تعداد موش ها افزوده خواهد شد.

قديمي افزود: تا زماني كه غذا در دسترس موش ها باشد اين جانوارن حتي از غذاهايي كه براي تله گذاري استفاده مي شود هم استفاده نمي كنند و عملا طرح هاي مبارزه با موش نيز آن طور كه بايد و شايد تاثيرگذار نخواهد بود.

وي با بيان اينكه به همين دليل به صنف هاي زباله ساز اخطار داده شده كه در صورت ريختن زباله هايشان در انهار پلمپ خواهند شد گفت: تاكنون آمارهاي مختلف و گاه اغراق آميزي در مورد تعداد موش هاي پايتخت داده شده اما اكنون در تلاشيم با آمارگيري هاي كاملا علمي ميزان واقعي تعداد موش هاي تهران را مشخص كنيم كه نتايج اين آمارگيري ها طي ماه هاي آتي اعلام خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: