کد خبر: ۲۳۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۴ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 01
شفا آنلاين-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا پایان سال جاری دو هزار خانه بهداشت در کشور ساخته، تجهیز و تعمیر می شود و شبکه های بهداشت و درمان بویژه در حاشیه شهرهای بزرگ توسعه می یابد.
به گزارش شفا آنلاين،سید حسن قاضی زاده هاشمیˈ پیش از ظهر یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گلستان، اظهار کرد: هشت میلیون و 500 هزار نفر در حاشیه شهرها زندگی می کنند در حالی که هیچ گونه خدمات بهداشتی در این مناطق وجود ندارد و این مساله در حاشیه شهرهای زیارتی شدت بیشتری دارد.

وی افزود: وزارت بهداشت قصد دارد خدمات بهداشتی را در حاشیه شهرها گسترش دهد و خدمات دولت در حوزه بهداشت و آموزش ادامه پیدا می کند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم در حوزه بهداشت و درمان مشکل دارند، گفت: رهبر معظم انقلاب و سران سه قوه در گسترش خدمات در حوزه سلامت اتفاق نظر دارند و رییس جمهوری در سخت ترین شرایط دولت ،بخش مهمی از اعتبارات را در حوزه سلامت آورده و این نشان دهنده توجه ویژه دولت به این بخش است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه رییس جمهوری به پایدار کردن این اعتبارات با کمک مجلس امیدوار است، گفت: تاکید رییس جمهوری بر این است که اگر نتوانیم بخشی از اقدامات را در این دولت انجام دهیم، اما این کار را که در بخش بهداشت و درمان و تحول نظام سلامت آغاز کرده ایم، ادامه می دهیم.

وی تصریح کرد: مشکلات در اجرای طرح تحول نظام سلامت زیاد است و پزشکان و پرستاران و کادر اجرایی در اجرای این طرح ایثار می کنند و به رغم اینکه حقوق و مزایای خود را به مدت چندین ماه دریافت نکرده اند، اما در حال تلاش هستند.

وزیر بهداشت افزود: آمارها نشان می دهد 700 هزار نفر زیر خط فقر زندگی می کنند که باید بیشتر درآمد خود را برای درمان بیماری بپردازند و این رقم بسیار بالا وبرای مردم سنگین است و در تلاش هستیم در شش ماه آینده حلقه ای دیگری نیز به این طرح اضافه شود و خدمات افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از کار ما باید متوجه پیشگیری و بهداشت عمومی باشد، گفت: 10 هزار میلیارد تومان در سال از سوی مردم صرف دخانیات می شود و خود را به سمت بیماری سوق می دهند که باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان نیز در سخنانی گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان در برخی قسمت ها به ویژه بخش آموزش فاقد یک ساختمان مناسب برای دانشجویان است و تقاضای ویژه ما این است که در خرید ساختمان جهاد برای این دانشگاه اقدام شود تا مشکل آموزشی و ساختمان اداری آن حل شود.

آیت الله ˈسید کاظم نورمفیدیˈ اظهار کرد: ما به دنبال توسعه واقعی هستیم و در حوزه دانشگاه ها نیز اعتقاد بر این است که در حوزه کیفی ارتقاء یابند.

امام جمعه گرگان اضافه کرد: طرح تحول نظام سلامت ازجمله طرح هایی است که می تواند چهره این دولت را در اولین نمود خودش به بروز و ظهور برساند و دولت و وزارت بهداشت نباید در ادامه این طرح کوتاه بیایند و با تمام توان آن را ادامه دهند.

نماینده گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مجریان این طرح که شامل پرستاران و پزشکان و کادر بیمارستانی هستند، باید دلگرم باشند و اگر از صمیم قلب و جان خود آن را اجرا کنند، مردم نیز حق شناس هستند و قدر این خدمت را می دانند.

آیت الله نورمفیدی در ادامه با بیان اینکه استان گلستان قطب سرطان های فوقانی دستگاه گوارش در دنیا است، گفت: گروهی از پزشکان متخصص گرگانی قصد دارند که در این شهرستان، مرکزی را برای معالجه بیماران سرطانی تاسیس کنند که در صورت نهایی شدن این برنامه، از شما تقاضا داریم از مساعدت به آنها دریغ نکنید.
برچسب ها: وزیر ، بهداشت ، احداث ، خانه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: