کد خبر: ۲۳۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 31
شفاآنلاین-معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و درمان، از ساخت مجتمع فرهنگی- رفاهی جامعه پزشکی کشور در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.
به گزارش شفاآنلاین، ˈمحمدحسین آیتیˈ روز شنبه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این پروژه فرهنگی- رفاهی ملی برای استفاده کل جامعه دانشگاهی پزشکی کشور ساخته می شود.

وی جمعیت دانشجویان کل دانشگاه های کشور را چهار میلیون نفر اعلام کرد و گفت: 58 دانشگاه علوم پزشکی در کشور با 170 هزار دانشجو و 420 هزار کادر خدماتی، بهداشتی و درمانی و 13 هزار کارمند در مجموعه وزارت بهداشت و درمان مشغول فعالیت هستند که احداث یک مجتمع فرهنگی و رفاهی برای آنان ضروری است.

آیتی گفت: با توجه به برگزاری جشنواره های بالای سه هزار نفر توسط دانشگاه علوم پزشکی در کشور، ایجاد مجتمعی که بتوان این برنامه های فرهنگی را در آنجا برگزار کرد، ضروری است.

وی ادامه داد: مدت تحصیل دانشجویان علوم پزشکی نسبت به دیگر رشته ها طولانی تر بوده و نصف دوره تحصیل آنان در بیمارستانها و مراکز درمانی با فشار کاری زیاد می گذرد که این مساله ضرورت ایجاد یک مرکز فرهنگی - رفاهی برای این قشر را دوچندان کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: عملیات اجرایی ساخت مجتمع فرهنگی - رفاهی جامعه پزشکی کشور سال 1377 در شهر چلگرد از توابع شهرستان کوهرنگ شروع شد.

ˈمرتضی هاشم زادهˈ ادامه داد: احداث این مجتمع در زمینی به مساحت 45 هکتار آغاز اما در سال های گذشته ساخت آن متوقف شده و تاکنون نیز اقدامی برای برآورد میزان سرمایه گذاری و مدت اجرای این طرح انجام نشده است.

وی اظهار داشت: صندوق رفاه وزارت بهداشت و درمان، نظام پزشکی و دیگر دانشگاه های کشور علاقه مند به سرمایه گذاری در این پروژه ملی هستند.

استان چهارمحال و بختیاری بدلیل به موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مناسب بعنوان محل ساخت مجتمع فرهنگی - رفاهی جامعه پزشکی کشور انتخاب شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: