کد خبر: ۲۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 30
شفا آنلاین:وزیر بهداشت گفت: احترام به بیمار و ساماندهی کردن خدمات اقامتی در بیمارستان‌ها (هتلینگ) نیازمند آموزش و تربیت نیروهای شاغل در مراکز درمانی است.
به گزارش شفا آنلاین، و به نقل از وبدا ، وزیر بهداشت در اولین نشست با تیم های ارزیابی هتلینگ بیمارستان‌های وزارت بهداشت در سراسر کشور گفت: توجه ویژه به بیماران در بخش خدمات اقامتی (هتلینگ)در مراکز درمانی را نباید اسراف دانست.

دکتر هاشمی توضیح داد: یکی از اولویت‌های وزارت بهداشت، مستقل شدن بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها است. در واقع باید سیستم بهداشت و درمان کشور را جراحی کنیم و نگاهمان را تغییر دهیم. تصدی گری‌ها باید کاهش یابد تا بتوانیم اختیارات بیمارستان‌ها را بسط دهیم.

دکتر هاشمی با اشاره به این که مدیریت بیمارستان‌ها باید تخصصی شود و مدیران خلاق و آینده نگر در آنها مشغول ارائه خدمات شوند، خاطرنشان کرد: دولت در ابتدا با یک خزانه خالی و پروژه های در دست اجرا مواجه شد با این حال اعتبار قابل توجهی را به بخش بهداشت و درمان اختصاص داد. تمام سعی ما باید این باشد که این منابع را به خوبی مدیریت کنیم.

وزیر بهداشت در ادامه گفت:  طرح تحول سلامت مربوط به کل نظام است و اگرچه نقد‌هایی در ارتباط بااین طرح وجود دارد ولی باید به این نکته توجه داشته باشیم که هدف ما احقاق حقوق مردم است و با قدرت آن را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: توقعاتی که در زمینه اجرای طرح تحول سلامت ایجاد شده را نمی توان مقطعی دانست و هرچند در مورد اعتبارات مربوط به این طرح نگرانی‌هایی وجود دارد ولی تمام این منابع در حال دیده بانی و رصد شدن است.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: با اجرای هرچه بهتر این طرح می توانیم سرمایه ای در سیستم بهداشت و درمان کشور ایجاد کنیم که هیچ وقت تا به حال آن را نداشته ایم. البته همه مشکلات مسلما در این دولت حل نمی‌شود ولی جهت گیری‌هایمان را باید سمت و سو دهیم تا آیندگان نیز در جهت درست ادامه مسیر دهند.

وزیر بهداشت با بیان این که هدف ما از اجرای طرح تحول، تخریب بخش خصوصی نیست، گفت: سرمایه گذاران در بخش خصوصی پول خود را به درمان مردم اختصاص داده اند و باید به آنها احترام بگذاریم. ضریب اشغال تخت های بیمارستان های ما نیز تهدیدی برای بخش خصوصی نیست.

دکتر هاشمی در پایان گفت: طرح تحول نظام سلامت در واقع تقویت بخش خصوصی را نیز به دنبال دارد و فضای رقابت را بیشتر خواهد کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: