کد خبر: ۲۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 28
شفاآنلاین-متخصص دارو سازی بالینی با مطرح کردن راه اندازی داروخانه های تخصصی در پنجمین همایش داروسازی بالینی ایران گفت:به طور مثال با تاسیس داروخانه اطفال و سالمندان می توان به مراجعه کنندگان مشاوره تخصصی دارویی ارایه کرد.
به گزارش شفاآنلاین، دکتر مجتبی مجتهد زاده امروز چهارشنبه در مراسم پنجمین همایش داروسازی بالینی ایران اظهار داشت:با تشکیل داروخانه های تخصصی کودکان و سالمندان فضا برای مشاوره و خدمات رسانی بهتر برای این افراد فراهم می شود.

به گفته وی نیاز به تحول و تغییرات جدی در حوزه داروسازی بالینی ضروری است و اگر بقای حرفه ای سلامت محورتر باشد وضعیت داروخانه ها نیز تغییر خواهد کرد.

مجتهد زاده اظهار داشت:آموزش در این حوزه را باید به نحوی تغییر دهیم که تا 5 سال آینده 30 درصد داروخانه های کشور سلامت محور شده و خدمات پاسخگویی به بیماران در محیط های داروخانه فراهم شود.

این متخصص داروسازی بالینی همچنین گفت:ثبت سوابق دارویی بیماران و مراجعه کنندگان به داروخانه ها از جمله اقدامات مناسبی است که باید در برنامه ها قرار گرفته و اجرایی شود.

مجتهد زاده با بیان اشاره به عدم توجه به مصرف گرایی در حوزه داروسازی بالینی باید،گفت:دولت با توجه ویژه و پیگیری هایی که تا کنون انجام داده است در حوزه داروسازی و دارو موفق عمل کرده است.

همچنین در این مراسم دکتر مسلم بهادری استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران به ورود بی رویه دارو اشاره کرد و گفت:دارو در کشور به صورت بی رویه از کشورهایی وارد می شود که صلاحیت تولید و ساخت دارو را ندارند.

بهادری اضافه کرد:واردات دارو با عث شده است که برخی کارخانجات داروسازی در کشور دچار ورشکستگی شود.

وی ادامه داد:تصوری غلط بین مردم و حتی پزشکان وجود دارد که داروهای خارجی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و این در حالی است که بسیاری از دارو ها ساخت داخل کشور از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و باید با این فکر غلط در کشور مبارزه کرد.

وی با بیان اینکه مصرف بی رویه دارو در کشور یکی دیگر از معضلاتی است که باید به آن توجه شود گفت:مصرف بی رویه دارو بدون نسخه در میان افراد جامعه بسیار رایج است و باید در این زمینه در آینده قدم مثبتی بر داریم.

پنجمین همایش داروسازی بالینی ایران در روزهای 7 تا 9 خرداد ماه در مرکز همایش رازی در حال برگزاری است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: