کد خبر: ۲۳۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 11
یکی از مواد غذایی مفید برای تقویت و افزایش اسپرم موز می‌باشد. بهتر است بدانید که مصرف موز در افزایش سطح سلامتی و تناسب اندام هم موثر است
شفاآنلاین>سلامت جنسی>بر اساس تحقیقات صورت گرفته کاهش وزن و ورزش کردن در افراد چاق باعث افزایش اسپرم در آن‌ها شده است.

به گزارش شفاآنلاین،افزایش اسپرم در باروری مردان بسیار اهمیت دارد. طبق تحقیقات صورت گرفته در سال ۲۰۱۷ محققان متوجه شده‌اند بین سال‌های ۱۹۷۳ تا ۲۰۱۱ تعداد اسپرم در مردان کشورهای آمریکای شمالی، استرالیا، نیوزلند و اروپا به میزان ۵۹٫۳ درصد کاهش پیدا کرده است. می‌توان گفت دلایل این کاهش اسپرم و درمان آن هنوز ناشناخته می‌باشد. بنابراین چندین سال است که از درمان‌های دارویی و غیر دارویی مانند طب گیاهی، طب سنتی و طب باستانی برای افزایش اسپرم استفاده می‌شود.

راه‌های افزایش اسپرم
ورزش کردن و داشتن خواب کافی:

بر اساس تحقیقات صورت گرفته کاهش وزن و ورزش کردن در افراد چاق<Obese> باعث افزایش اسپرم در آن‌ها شده است. همچنین مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۷ حاکی از این بود که یک برنامه‌ی ورزش ایروبیک به مدت ۱۶ هفته که سه بار در هفته و به مدت ۵۰ دقیقه انجام شده، باعث افزایش حجم و غلظت اسپرم در ۴۵ مرد شده است. ورزش کردن باعث کاهش استرس و افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود که در نهایت باعث افزایش اسپرم در مردان خواهد شد.

مصرف سبزیجات حاوی بتاکاروتن و لیکوپن:

یک رژیم غذایی مناسب که حاوی سبزیجاتی مانند هویج، کاهو و اسفناج باشد به دلیل دارا بودن بتاکاروتن تحرک اسپرم را افزایش خواهد داد. همچنین گوجه فرنگی به دلیل دارا بودن لیکوپن بر کیفیت و شکل اسپرم‌ها موثر می‌باشد.

خودداری از دوچرخه‌سواری به میزان زیاد:

طبق تحقیقات صورت گرفته مردانی که دوچرخه سواری زیادی انجام می‌دهند نسبت اسپرماتوزون با مورفولوژی طبیعی در آن ها کم‌تر از بقیه افراد است. زیرا هنگام دوچرخه سواری به بیضه‌ها فشار وارد می‌شود و در اثر پوشیدن لباس‌های ورزشی تنگ دمای بیضه‌ها افزایش پیدا می‌کند که توانایی تولید اسپرم را در مردان کاهش می‌دهد.

کنترل استرس:

استرس می‌تواند باعث اختلال در وضعیت سلامتی فرد و کاهش تعداد اسپرم در مردان شود. بنابراین کنترل استرس یک درمان‌ خانگی موثر برای افزایش تعداد اسپرم خواهد بود. با روش‌های مختلفی از جمله انجام مدیتیشن، تکنیک‌های نفس عمیق و افزایش استراحت می‌توانید استرس را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

تقویت اسپرم با مصرف موز:

یکی از مواد غذایی مفید برای تقویت و افزایش اسپرم موز می‌باشد. بهتر است بدانید که مصرف موز در افزایش سطح سلامتی و تناسب اندام هم موثر است. موز به دلیل دارا بودن آنزیمی به نام بروملین باعث تنظیم هورمون‌های جنسی می‌شود. همچنین این آنزیم در افزایش تعداد اسپرم هم موثر است. علاوه بر این به دلیل داشتن ویتامین B، A و C برای حفظ سلامتی هم بسیار اهمیت دارد.

تقویت اسپرم با مصرف روی یا زینک:

قرص زینک در افزایش تعداد اسپرم و حجم آن بسیار تاثیر گذار است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته وجود ویتامین روی برای تولید طبیعی اسپرم ضروری می‌باشد. بنابراین کمبود این ویتامین در بدن سبب کاهش تعداد اسپرم، تحرک کم و ایجاد مشکل در مورفولوژی اسپرم‌ها خواهد شد. بنابراین از مواد غذایی حاوی زینک مانند صدف‌های خوراکی، اسفناج، گوشت، آجیل و قارچ در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

پرهیز از مصرف الکل:

الکل به دلیل اثر التهابی بر بافت‌های بدن باعث ایجاد استرس و کاهش تعداد اسپرم خواهد شد. زیرا بر اساس مطالعات صورت گرفته مصرف الکل باعث تاثیر منفی بر هورمون‌های سازنده‌ی تستوسترون بدن خواهد شد که به طور غیر مستقیم در کاهش تعداد اسپرم تاثیرگذار می‌باشد.

کاهش خود ارضایی:

خود ارضایی باعث کاهش درصد اسپرم در هر انزال می‌شود. به عبارتی بیضه‌ها بعد از هر انزال باید به تولید اسپرم بپردازند. بنابراین هرچه تعداد انزال بیشتر باشد تعداد اسپرم در انزال بعدی کاهش پیدا خواهد کرد. در صورتی که این انزال‌ها در فاصله زمانی کم و پشت سرهم باشند بر روی کاهش تعداد اسپرم تاثیر گذار خواهند بود. با پرهیز از خود ارضایی باعث افزایش اسپرم و بهبود قدرت باروری آن خواهید شد.

تقویت اسپرم با خنک نگه داشتن بیضه‌ها:

سلول‌های اسپرمی که در بیضه‌ها موجود می‌باشند به گرما حساسیت دارند و در صورتی که در معرض گرما قرار بگیرند از بین خواهند رفت. بنابراین باید از محیط‌هایی مانند حمام داغ، پوشیدن لباس‌های تنگ، سونا، نشستن به مدت طولانی در محیط گرم پرهیز کنید؛ زیرا باعث کاهش تعداد اسپرم خواهد شد.ژرسه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: