با نگاهی به این ماجراجوی کوچک می توان متوجه استعدادهای موجود در کمپانی بی.ام.و شد که سرمایه های آینده آن به حساب می آیند. موتور قدرتمند مجهز به توربوشارژ مینی کوپر S Paceman با قدرت 184 اسب بخار، سیستم تمام چرخ محرک ALL4 و یک سیستم تعلیق اصلاح شده در این مدل به کارگرفته شده اند. همچنین صندلی های عقب حذف شده و فضای بار جایگزین آن شده است. از این فضا می توان برای خواب هم استفاده کرد. ارتفاع شاسی بیشتر شده، لاستیک های آفرود اضافه شده اند، هواکش های روی سقف مانند لوله مخصوص تنفس در زیر آب طراحی شده اند و چراغ های اضافی روی قسمت جلوی سقف نصب شده تا دید در شب را راحت تر کنند. روی سقف یک لاستیک زاپاس نیز قرار گرفته است. در قسمت عقب فضای کافی برای بار، ابزار و تجهیزات وجود دارد.
مینی پیک آپ جدید به راحتی در شنزارها، مسیرهای گل آلود و بیابان قابل استفاده است. هواکش های روی سقف همچنین ایده عبور از رودخانه را به ذهن می رسانند. چرخ های ویژه آفرود با آج های گسترده و عمیق کشش و چسبندگی کامل را در مسیرهای مختلف تضمین می کنند. بدنه نیز به رنگ سبز جنگلی و متالیک درآمده و حال و هوای آفرود را تکمیل می کند.
ممکن است مدل جدید برای طرفداران مینی کاملا متفاوت و عجیب به نظر برسد، اما مینی قبلا هم یک پیکآپ دودر را راهی جاده ها کرده است. این مدل در سال 1961/۱۳۴۰ ساخته شده بود. از این نمونه مدل های استیشن و ون هم ساخته شده بود.
مینی کاملا مشخص کرده که Paceman Adventure نمونه امروزی همان مدل 1961 نیست. در حقیقت Paceman Adventure به معنای واقع منحصربفرد و بی نظیر است و هیچ برنامه ای برای تولید انبوه آن وجود ندارد.