کد خبر: ۲۳۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 22
شفا آنلاين-با توجه به اینکه مسئولیت قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی و دارو به وزارت بهداشت سپرده شده است، زمینه مبارزه با "پدیده زشت زیر میزی" نیز هموار‌تر شده و وزارت بهداشت باید در این زمینه جدی‌تر عمل کند.
به گزارش شفا آنلاين،رسول خضری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه مسئولیت قیمت گذاری تجهیزات پزشکی و دارو به وزارت بهداشت سپرده شده است، زمینه مبارزه با پدیده زشت زیر میزی نیز هموار تر شده و وزارت بهداشت باید در این زمینه جدی‌تر عمل کند.

وی گفت: یکی از بهانه‌هایی که پزشکان زیر میزی بگیر برای ارتکاب این عمل نکوهیده داشتند، قیمت بالای تجهیزات پزشکی بوده که موجب شده بود پزشک از بیمار زیر میزی بگیرد، لذا واگذاری مسئولیت قیمت گذاری این تجهیزات به رفع این بهانه جویی‌ها و سالم سازی فضای رقابت برای وارد کنندگان این تجهیزات را فراهم می‌سازد.

وی گفت: پزشک نباید به عنوان یک واسطه به دلالی دارو و تجهیزات بپردازد و از هر فرصتی در حوزه سلامت در جهت سود جویی مالی بهره ببرد. لذا وزارت بهداشت باید با مدیریت صحیح و برنامه ریزی کارشناسی شده سعی در رفع زمینه‌های ایجاد فرصت برای اخذ زیر میزی داشته باشد و جدی تر با مرتکبین این جرم برخورد کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: