کد خبر: ۲۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 22
شفا آنلاين-با روش الکتروتراپی سن تقویتی و سن حرکتی کودک محاسبه می‌شود و مشخص می‌شود کودک از مرحله‌ای که باید باشد چقدر عقب است.
به گزارش شفا آنلاين،فریبا رهبر آراسته کار‌شناس ارشد فیزیوتراپی گفت: الکتروتراپی تکنیک دیگری از فیزیوتراپی است که معمولا کاربرد وسیعی در کلینیک‌های درمانی دارد و برای کاهش درد بسیار متداول است و در آن از دستگاه‌های مختلفی برای انقباض ماهیچه‌ها استفاده می‌شود. 

وی افزود: الکتروتراپی زمانی که بازآموزی عضله از بین رفته باشد، کاربرد دارد، معمولا بعد از عمل جراحی اهمیت می‌یابد، به این صورت که جریان الکتریکی می‌تواند حرکت را به عضله بازآموزی کند و بیمار به آهستگی قدرت خود را بدست می‌‌آورد. 

رهبر آراسته تصریح کرد: الکتروتراپی یا از طریق کنترل درد پیش می‌رود یا اینکه موجب ترشح ماده‌ اندروفین می‌شود و در منطقه‌ای که نیاز است، وارد شده و موجب تسکین درد ناحیه مورد نظر می‌شود. 

وی اظهار داشت: بعضی از کودکان با اختلال عملکردی و حرکتی روبرو هستند و در سنی که باید حرکت به خصوصی را انجام دهند، نمی‌توانند آن را اجرا نمایند، به عنوان مثال زمانی که باید بنشینید، نمی‌توانند، بنشینند. در این هنگام الکتروتراپی می‌تواند موثر باشد اما درمانهای دستی اهمیت بیشتری دارند. 

این متخصص در پایان خاطر نشان کرد: با روش الکتروتراپی سن تقویتی و سن حرکتی کودک محاسبه می‌شود و معلوم می‌گردد، کودک از مرحله‌ای که باید، باشد چقدر عقب است و آن را به جلو می‌اندازد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: