کد خبر: ۲۲۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۷ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 21
شفا آنلاين-مدیر کل دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران گفت: دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران با استقبال بی نظیر جامعه علمی کشور روبرو و با ثبت 760 میلیارد سفارش موفقیت دیگری را برای کشورمان به ارمغان آورد.

به گزارش شفا آنلاين،اسماعیل قادری فر افزود: اولین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی با 130 میلیارد ثبت سفارش و 90 میلیارد خرید قطعی در سال 92 برگزار شد اما خوشبختانه امسال 760 میلیارد سفارش ثبت شد تا نمایشگاه در انتقال پیام خود به جامعه علمی کشور موفق تر عمل کرده باشد. در دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران حدودا  760 میلیارد تومان ثبت سفارش از دانشگاه ها و موسسات پژوهشی به شرکت های حاضر در نمایشگاه ارائه و پیش فاکتورهای اولیه اخذ شدند. اکنون در مرحله دسته بندی نیازها و  ثبت سفارش جهت ارسال به دانشگاه ها و خریداران هستیم تا بر مبنای نظر آنها و با کمک یارانه 40 میلیارد تومانی که از سوی معاونت و همینطور 30 درصد یارانه ای که وزارت علوم به دانشگاه های خود اختصاص داده ، دانشگاه ها وارد عقد قرارداد یا خرید قطعی محصولات شوند.

وی خاطر نشان کرد : طی نامه ای که با امضای وزیر علوم ، بهداشت و معاونت علمی و فناوری به  معاون اول رئیس جمهور ارسال شد، خواستار افزایش اعتبارات به دویست میلیارد تومان شدیم و خوشبختانه این نامه با موافقت معاون اول رئیس جمهور روبرو و به معاونت برنامه ریزی ابلاغ شد تا بخشی از این درخواست نیز محقق شود.

قادری فر در رابطه با محصولات ارائه شده در این نمایشگاه گفت: محصولات ارائه شده در نمایشگاه صد در صد تولید داخلی بودند و کمیته ارزیابی نمایشگاه به شدت مراقبت می کرد تا تجهیزات خارجی یا اجناس چینی و غیراستاندارد وارد نمایشگاه نشوند حتی در طول برگزاری نمایشگاه نیز با چندین مورد  نقض قوانین روبرو شدیم که با متخلفین برخورد و مجبور به ترک نمایشگاه شدند.

وی در رابطه با نحوه قیمتگذاری تجهیزات نمایشگاهی افزود : کمیته کارشناسی که از متخصصین دانشگاهی و کاربران تجهیزات تشکیل شده بودند به قیمتگذاری صحیح تجهیزات پرداختند.

مدیر کل دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  تعداد شرکت های حاضر در نمایشگاه را  205 شرکت با 3000 محصول تایید شده برشمرد و افزود : مخاطبین این نمایشگاه ، دانشگاه های وابسته به وزارت علوم ، وزارت بهداشت ، پارک های علم و فناوری و  واحد های دانشگاه  ازاد اسلامی  بودند که در خاتمه  بیش از 21 هزار فقره پیش فاکتور یا سفارش اولیه به ثبت رسیدند. خریداران امسال که عمدتا اساتید دانشگاه ها و محققان بودند، اقبال بالایی به شرکت های تجهیز دانش بنیان ایرانی و  سازنده تجهیزات داشتند. این استقبال نشان از توان و دانش فنی بالای شرکت های دانش بنیان در برآورده ساختن نیازهای دانشگاهی کشور است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: