کد خبر: ۲۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 21
شفا آنلاین-« محمد فرهادی » رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر گسترش فعالیت های بین المللی این سازمان اعلام کرد که حوزه امداد و نجات کشور بویژه بخش ناوگان امداد هوایی با خرید بالگردهای جدید در سالجاری تقویت می شود.
به گزارش شفا آنلاین،فرهادی که برای شرکت در یک نشست بین المللی و بازدید از برنامه ها و طرح های هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به لبنان سفر کرده بود در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، به ضرورت بازسازی و توسعه حوزه امداد و نجات اشاره کرد و افزود: درصدد هستیم بزودی 3 فروند بالگردی را که قبلا خریداری شده ، تحویل بگیریم.

وی همچنین تاکید کرد که مراکز جامع توانبخشی کشور با اجرای برنامه تحول ، گسترده تر و فعالتر خواهد شد تا خدمات بیشتر و کاملتری ارائه کنند.

رییس جمعیت هلال احمر ایران به برنامه های سفر خود به لبنان اشاره کرد و گفت هدف از این سفر شرکت در نشست بین المللی ویژه هماهنگی کمک های بشردوستانه به پناهجویان و مردم سوریه بود.

فرهادی افزود: در این نشست حدود یکصد تن از هلال احمر و صلیب سرخ کشورهای مختلف از جمله اروپایی و منطقه و بویژه همسایگان سوریه شرکت کردند و در خصوص تداوم کمک ها به پناهجویان در زمینه های بهداشتی ، درمان ، ایجاد سرپناه ، مواد غذایی و امنیت هماهنگی شد.

وی خاطرنشان کرد کمیته بین المللی صلیب سرخ با همکاری فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر ، جمعیت هلال احمر سوریه و دفتر منطقه ای صلیب سرخ در بیروت برگزار شد.

رییس جمعیت هلال احمر ایران اظهار داشت: در حد توانایی خود و با همکاری و هماهنگی جمعیت هلال احمر سوریه به مردم و پناهجویان سوری کمک هایی را بویژه در زمینه بهداشت و درمان از جمله چند دستگاه دیالیز ، امکانات ایجاد سرپناه مانند چادر و مواد غذایی ارائه کرده ایم و در آینده نیز در چارچوب تفاهم های صورت گرفته کمک خواهیم کرد.

فرهادی ، بازدید از بیمارستان شهید راغب حرب وابسته به جمعیت هلال احمر ایران در شهر نبطیه در جنوب لبنان را از دیگر برنامه های سفر خود به لبنان اعلام و تصریح کرد: بیمارستان شهید راغب حرب بسیار پرکار و در سطح بالایی است و تلاش کرده تا امکانات درمانی و نیازهای پزشکی مردم منطقه بویژه نیازمندان را ارائه کند.

وی با اشاره به سفر خود به شهر بعلبک در شرق لبنان گفت که از یک مرکز اداری درمانی که دارای درمانگاه های مختلف، اورژانس و بانک خون خواهد بود و با کمک جمعیت هلال احمر ایران در حال ساخت است ، دیدن کرده است.

رییس جمعیت هلال احمر ایران با بیان اینکه زمین این مرکز اداری درمانی را شهرداری بعلبک تامین کرده است، گفت که این مرکز در آینده توسط صلیب سرخ لبنان بهره برداری می شود تا به مردم منطقه و حتی پناهجویان ارائه خدمات کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: