کد خبر: ۲۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۴ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 20
شفا آنلاين-مايکروويو يکي از جالب ترين اختراعات بشر است؛ گرم کردن غذا يا يخ زدايي مواد غذايي منجمد در کمتر از يک دقيقه، تغيير و تحول عظيمي در آشپزي پديد آورده است.
به گزارش شفا آنلاين،حالا که تقريبا در همه آشپزخانه ها مايکروويو ديده مي شود، راه هاي تميز کردن چربي هاي داخل آن، به يکي از سخت ترين و تقريبا نشدني ترين کارها براي خانم ها تبديل شده است. مايکروويو در عين حال که آشپزي را بسيار راحت کرده است، مي تواند مشقت زيادي به دنبال داشته باشد چرا که هر بار استفاده از آن با انتقال جرم بيشتري از چربي ها به ديواره هايش همراه مي شود! اگر شما هم از استفاده بيش از حد مواد شيميايي براي تميز کردن خسته شده ايد، بد نيست راهي را امتحان کنيد که بدون مواد شيميايي و فقط با چند مرحله ساده، مايکروويوتان تميز شود.

جالب است بدانيد که فقط با يک ليمو مي توانيد مايکروويوتان را تميز و تمامي جرم هاي باقي مانده روي ديواره هاي داخلي اش را برطرف کنيد.
مراحل پاک کردن چربي هاي داخل مايکروويو

در قدم اول براي اين کار به يک ليمو ترش بزرگ و کاسه مخصوص مايکروويو محتوي 1.4 پيمانه آب، نياز داريد.*سپس بايد ليمو را از وسط نصف کنيد و آب هر دو تکه را در آب درون کاسه بريزيد.

در ادامه کاسه مخصوص مايکروويو را که شامل آب و آب ليمو است در مايکروويو بگذاريد و به مدت 5 تا 10 دقيقه مايکروويو را روشن کنيد و اجازه دهيد بخار آب و آب ليمو کارش را انجام دهد.

حال کاسه را از مايکروويو خارج کرده و با پارچه يا حوله نرم و تميزي ديواره هاي مايکروويو را به راحتي جرم زدايي کنيد.
از بين بردن بوي داخل مايکروويو با جوش شيرين

يک روش ديگر براي تميز کردن و از بين بردن بوي نامطبوع داخل مايکروويو استفاده از جوش شيرين است. با اين روش هم بوي مانده غذاها از بين مي رود و هم چربي ها پاک مي شود.براي اين کار بايد در ظرف شيشه اي مخصوص مايکروويو، يک پيمانه جوش شيرين را در يک پيمانه آب سرد مخلوط کنيد.سپس کافي است که مايکروويو را روشن کنيد و در حدود ۴ دقيقه آب و جوش شيرين را داخل مايکروويو قرار دهيد. در ادامه با استفاده از دستکش يا دستگيره ضخيم، ظرف را از داخل مايکروويو بيرون بياوريد و با يک حوله مرطوب، بلافاصله داخل و شيشه مايکروويو را تميز و سپس آن را خشک کنيد.
برچسب ها: مایکروویو ، تمیز ، لیمو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: