کد خبر: ۲۲۸۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - 2019April 07
کلامیدیا دسته‌ای از قارچ‌ها است که عفونت‌های واژن را درگیر می‌کند و بیشتر در محیط‌های مرطوب رشد می‌کند

شفا آنلاین>سلامت جنسی>یک متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه کلامیدیا شایع‌ترین و قابل‌ درمان‌ترین بیماری که از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شود، گفت: کلامیدیا بیماری مقاربتی <Venereal disease>بدون علامت است که حتی در مواردی منجر به ناباروری می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر سمانه عمادیان درباره قارچ کلامیدیا اظهار کرد: کلامیدیا دسته‌ای از قارچ‌ها است که عفونت‌های واژن را درگیر می‌کند و بیشتر در محیط‌های مرطوب رشد می‌کند.

وی افزود: رفتن به استخر و سونا، پوشیدن لباس‌های تنگ و نایلونی و تعریق بیش از حد افراد را مستعد ابتلا به قارچ کلامیدیا می‌کند.

این متخصص زنان و زایمان با اشاره به اینکه قارچ کلامیدیا در زنان و مردان مشاهده می‌شود، گفت: رعایت کردن بهداشت فردی، عدم استفاده از شلوارهای تنگ و رابطه جنسی حفاظت شده باعث کاهش ابتلا به قارچ کلامیدیا می‌شود.

عمادیان عنوان کرد: ابتلا به قارچ کلامیدیا سن خاصی ندارد بنابراین از دوران بلوغ شروع می‌شود که در نوجوانان و جوانان شایع‌تر است و تا زمان یائسگی نیز ممکن است مشاهده شود و گاهی به ندرت در کودکان نیز به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه کلامیدیا تنها قارچی است که از طریق رابطه جنسی مرد به زن منتقل نمی‌شود، ادامه داد: در مردان بیشتر قارچ‌های پوستی به وجود می‌آید که در کشاله ران آنها مشاهده می‌شود اما گاهی ناحیه تناسلی آنها را هم ممکن است درگیر کند.

این متخصص زنان و زایمان ادامه داد: معمولا درمان‌های موضعی و خوراکی برای مردان در نظر گرفته می‌شود و قارچ کلامیدیا تنها از طریق شریک جنسی زن به مرد منتقل می‌شود.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: