کد خبر: ۲۱۷۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 19
درمان زگیل های تناسلی گاه می تواند زمان بر وسخت باشد و به خاطر وجود احتمالی ویروس در شریک یا شرکای جنسی حتی گاهی ناممکن میگردد.
شفا آنلاین>سلامت جنسی>یکی از بیماری های مقاربتی<Sexually transmitted diseases> با واگیر بسیار بالا زگیل تناسلی است ، که امروزه به طور شایع در بین اقشار مختلف جامعه و در همه سنین بخصوص سنین جوانی دیده می شود.

به گزارش شفا آنلاین:عامل آن ویروسی به نام HPV (ویروس پاپیلومای انسانی) است ، معمولا ویروس عامل زگیل های تناسلی از انواع عامل زگیل های پوستی سایر نقاط بدن مثل دست و پا متفاوت هستند و در اکثر قریب به اتفاق موارد انتقال بیماری به علت ارتباط جنسی صورت می گیرد.

هرچند در موارد نادرتری ممکن است ابتلا از سایر نقاط بدن به ناحیه تناسلی رخ بدهد.
زگیل ها ممکن است به صورت توپر رشد یافته یا سطح صاف به صورت تکی یا گروهی و یا حتی شبیه گل کلم باشند.

رنگ آنها ممکن است به رنگ پوست ناحیه ، روشن تر یا تیره تر باشد.
معمولا علامت خاصی ندارند ولی گاهی باعث خارش خفیف تا شدید یا حتی خونریزی می شوند.

درمان زگیل های تناسلی گاه می تواند زمان بر وسخت باشد و به خاطر وجود احتمالی ویروس در شریک یا شرکای جنسی حتی گاهی ناممکن میگردد.

در این میان آنچه باعث نگرانی است احتمال رابطه برخی از ویروس های زگیل تناسلی با سرطان های دهانه رحم در بانوان است.

به همین علت در افراد مبتلا علاوه بر درمان خود ضایعاتی که به چشم دیده میشوند،نیاز به انجام بررسی های تکمیلی از نظر نوع ویروس (شناسایی ویروس های پرخطر برای سرطان دهانه رحم) ، انجام پاپ اسمیر جهت بررسی مشکلات دهانه رحم و نیز بررسی از نظر سایر بیماری های مقاربتی مانند: ایدز،هپاتیت،سفلیس و... وجود دارد.

بسته به شرایط بیمار و تعداد ضایعات برای ازبین بردن زگیل های تناسلی ممکن است از روش های مختلف تخریب فیزیکی ضایعات مثل: لیزر،کرایوتراپی،کوتر،پیلینگ ودرمواردی حتی جراحی استفاده شود ویا برای بیمار داروهایی تجویز شود که در منزل استفاده نماید،در اکثر موارد به خصوص در زنان باردار کرایو روش انتخابی است.

پزشک آنلاین
دکتر آناهیتا شاهین گوهر [ متخصص پوست و مو ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: