کد خبر: ۲۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 20
شفا آنلاين-بر طبق نتایج مطالعات اخیر، کج و درشت نوشتن کلمات، یک علت مهم در تضعیف چشم و بروز برخی از مشکلات بینایی در بین کودکان است.
به گزارش شفا آنلاين،محمود حق پرست، متخصص بیماری‌های چشم افزود: ضعف و تنبلی چشم‌ها مشکلاتی بسیار شایع در دوران کودکی هستند که علاوه بر تاثیر منفی بر روی زندگی، بر کیفیت تحصیلی کودک نیز اثر منفی می‌گذارند. 

وی با بیان اینکه گاهی یک تغییر کوچک در حرکات یا زندگی کودک می‌تواند به چشم‌ها آسیب رسانده و یا بینایی را دچار مشکل کند، تاکید کرد: بر طبق نتایج مطالعات اخیر، کج و درشت نوشتن کلمات، یک علت مهم در تضعیف چشم و بروز برخی از مشکلات بینایی در بین کودکان است. 

حق پرست اظهار داشت: کودکانی که دچار ضعف یا تنبلی چشم، اختلالات عصب بینایی و یا علل مادرزادی هستند، در صورت بی‌توجهی والدین به تدریج چشم‌ آنها ضعیف‌تر شده و در نتیجه زندگی عادی آنها و کیفیت تحصیلی کودک دچار افت شدید می‌شود. 

وی یاد آور شد: اگر رفتار و حرکات غیر عادی مرتبط با چشم کودکان ملاحظه شد، باید بلافاصله برای بررسی وضعیت چشم و درمان احتمالی به پزشک مراجعه کرد. 

حق پرست خاطرنشان کرد: در سنین قبل از مدرسه و حتی بعد از آن‌، بهتر است هر چند ماه یکبار چشم کودک توسط چشم پزشک معاینه شده و در صورت بروز مشکل یا عارضه، درمان زودرس و مناسب صورت گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: