کد خبر: ۲۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۹ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 17
شفا آنلاين-استرس و اضطراب در حد توان هر انسان و برای مقاوم شدن در برابر مشکلات و انجام صحیح کارها، لازم است.
به گزارش شفا آنلاين،علی همت محمود نژاد، متخصص روانشناسی گفت: استرس تا حدی لازم است و باید وجود داشته باشد و همین باعث مقاوم شدن در برابر مشکلات و موفقیت می شود و اگر استرس و اضطراب نداشته باشیم، به سطح آمادگی روانی برای انجام کار نمی‌رسیم.

عضو اصلی سازمان جهانی معلولین در ادامه افزود: دیدگاه‌های مختلفی برای تفاوت قائل شدن بین استرس و اضطراب وجود دارد و هرکسی یک تعریفی دارد ولی تعریف بین المللی که فرق بین این دو قائل شود و به تایید مراجع جهانی علمی رسیده باشد، وجود ندارد.

وی در پاسخ به این که چه زمانی این استرس و اضطراب در وجود ما اثر می‌گذارد و باعث بیماری می‌شود، اظهار داشت: مثلا وقتی پارچ آب از آب لبریز شد، مشخص می‌شود که دیگر گنجایش آب را ندارد و بدن ما هم دقیقا مثل همین ظرف آب است و باید سطح اضطراب در حد نرمال که ما را مقاوم می‌کند، باشد و بیشتر از این خطر ساز است.

محمود نژاد گفت: انسان می‌تواند متوجه سر ریز شدن یا مناسب بودن اضطراب شود، مثلا زمانی که فرد اختیار خود را برای انجام فعالیت روزمره از دست بدهد، یعنی اینکه اضطراب و استرس بیش از حد توان او بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: وقتی شخص در حالی که نگران و مضطرب است ولی در کارش موفق نیز بوده، یعنی اضطراب مفید داشته و اصلا نگران کننده نیست.

این متخصص روانشناسی با اشاره به اینکه اضطراب‌های بیش از حد، با علائم ثانویه همراه هستند، گفت: در صورت اضطراب غیر مفید، شخص دچار عدم کنترل حرکات دست و اندام‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه در اضطراب و استرس شدید بیشتر از توان، فرد باید درمان شود، اظهار داشت: دنیای امروز در حال حرکت به سمت تخصص گرایی است، زیرا برای ارتقای کیفیت زندگی بشر مهم است و این افراد باید برای درمان و برطرف شدن مشکلات ناشی از استرس، به یک روانشناس حاذق و خوب مراجعه کنند.
برچسب ها: استرس ، بدن ، مقاوم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: