کد خبر: ۲۲۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - 2019February 25
با توجه به افزایش دو برابری وام ازدواج این سوال مطرح می‌شود که چه تضمینی وجود دارد که تمامی مشمولان بتوانند از این تسهیلات ارزان‌قیمت بهره مند شوند

شفا آنلاین>بیمه و بانک>با توجه به قوانین موجود در کشور این سوال مطرح می‌شود که چرا ۱۰ بانک و موسسه اعتباری در پرداخت تسهیلات ازدواج مشارکت نمی کنند.


به گزارش شفا آنلاین: همه‌ساله مجلس شورای اسلامی بنا به پیشنهاد دولت مبلغ وام ازدواج را تعیین میکند.

بر اساس صحبت های انجام شده مبلغ وام ازدواج <marriage loan>برای سال آینده به احتمال زیاد ۳۰ میلیون تومان خواهد بود.

گفته می شود این مبلغ برای کسانی است که از ابتدای سال ۹۶ ازدواج کرده و تاریخ ثبت عقد آنها پس از این تاریخ می‌باشد تعلق می گیرد.


با توجه به افزایش دو برابری وام ازدواج این سوال مطرح می‌شود که چه تضمینی وجود دارد که تمامی مشمولان بتوانند از این تسهیلات ارزان‌قیمت بهره مند شوند.

بر اساس اعلام بسیاری از خبرگزاری ها هم اکنون حدود ۲۵ بانک و موسسه اعتباری در زمینه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج فعال بوده و این قانون را اجرا می‌کنند.

در این بین ۱۰ بانک و موسسه اعتباری نیز بدون هیچ دلیل قانع کننده ای در چند سال اخیر در پرداخت تسهیلات ازدواج مشارکت نداشته اند.

طبق قوانین موجود، بانک ها و موسسات اعتباری بايد از محل منابع قرض الحسنه و جاری مشتریان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را پرداخت کنند.

حال این سوال مطرح می‌شود تا آیا ۱۰ بانک و موسسه اعتباری که در پرداخت تسهیلات ازدواج مشارکت نمی کنند آیا هیچ گونه منابع قرض الحسنه و پس انداز جاری ندارند؟

آیا هیچ سپرده‌گذار و مشتری حاضر به سپرده گذاری منابع قرض الحسنه و جاری خود در این بانک ها نمی باشد؟

آیا این بانک ها افتتاح حساب جاری و دسته چک انجام نمی‌دهند؟

پاسخ به این پرسش ها سخت نبوده و قطعاً بسیاری از مشتریان در این بانک ها سپرده های قرض الحسنه و جاری دسته چک دارند و بر اساس قانون این بانک ها مکلف به پرداخت تسهیلات ازدواج از محل این منابع هستند.

اما متاسفانه مجلس شورای اسلامی و دولت و همچنین بانک مرکزی توجهی به این موضوع نداشته و بانک‌هایی که از زیر بار پرداخت تسهیلات ازدواج شانه خالی می‌کنند را کوچکترین بازخواستی این می کنند.

با توجه به اینکه افزایش دو برابری تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج احتمالاً موجب افزایش صف وام ازدواج خواهد شد پیشنهاد می‌شود در مصوبه مجلس صراحتاً به این موضوع رسیدگی شده و همه بانک ها را مکلف به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج نمایند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: