کد خبر: ۲۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 15
عضو انجمن اپتومتری:
شفا آنلاين-عضو هیات مدیره انجمن علمی اپتومتری ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه سنجش بینایی و مشکلات چشمی در میان کشورهای همسایه و منطقه از جمله بهترینها است.
به گزارش شفا آنلاين،دکتر ˈعلی میرزاجانیˈ روز پنجشنبه در حاشیه چهاردهمین کنگره اپتومتری خراسان افزود: بر اساس آمارها تعداد افراد دارای عیوب بینایی در ایران به میانگین جهانی نزدیک است.

وی گفت: شیوع آستیگماتیسم نیز همراه با نزدیک بینی و دوربینی در کشور وجود دارد اما آمار دقیقی از آن در دست نیست.

او افزود: 25 درصد افراد به ویژه در سنین 15 تا 45 سالگی دچار اختلال بینایی ˈنزدیک بینیˈ هستند.

دانشیار گروه اپتومتری دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه اظهارداشت: امروزه با کمک سازمان بهزیستی ˈطرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکانˈ اجرا و 90 درصد خدمات سنجش بینایی توسط اپتومتریستها ارائه می شود.

وی افزود: اجرای این طرح با کمک اپتومتریستها نقش مهمی در جلوگیری از نابینایی در کودکان و اختلالات چشمی گسترده دارد.

دکتر میرزاجانی همچنین گفت: دو هزار و 500 اپتومتریست در سطح کشور فعال هستند که دوره های تخصصی سنجش بینایی را در دانشگاهها گذرانده اند.

وی افزود: هم اکنون علاوه بر انجمن علمی اپتومتری ایران، شعباتی در استانهای مختلف داریم و انجمنهای صنفی از جمله انجمن اپتومتری استانهای خراسان و فارس و جامعه اپتومتری کشور نیز خدمات لازم را به مردم در مناطق مختلف ارائه می دهند.

دیگر عضو هیات مدیره انجمن علمی اپتومتری ایران نیز گفت: با فعالیت بیش از چهار هزار اپتومتریست و چشم پزشک در سطح کشور معاینات غربالگری چشم در ایران سطح خوبی انجام می شود.

ˈعباس عظیمیˈ افزود: در حوزه شرق مدیترانه ایران از نظر امور مربوط به چشم و بینایی در جایگاه خوبی قرار دارد که بسیاری از آن ناشی از معاینات غربالگری گسترده متخصصان این حوزه است.

رییس انجمن اپتومتری خراسان رضوی ادامه داد: با این معاینات، عیوب انکسازی چشم در کوتاهترین زمان ممکن تشخیص داده شده و درمان و اصلاح اختلالات چشمی انجام می شود.

عظیمی با بیان اینکه هر چند ایران از نظر عیوب انکساری و اختلالات بینایی در سطح کشورهای دنیا جایگاه شانزدهم را دارد اما تشخیص به موقع همکاران اپتومتری کمک بسیاری به کنترل و جلوگیری از تشدید آنها نموده است.

او افزود: وضعیت کشور ما از نظر معاینه و تشخیص این عیوب و اختلالات چشمی مطلوب است اما تعداد افرادی که دارای اختلالات عمیق بینایی هستند زیاد می باشد.

عضو هیات مدیره انجمن علمی اپتومتری ایران با اشاره به وجود 550 هزار نفر دارای اختلالات عمیق بینایی در کشور گفت: از این تعداد نزدیک 150 هزار نفر دچار نابینایی و کم بینایی هستند.

چهاردهمین کنگره اپتومتری که با حضور متخصصین این رشته از سراسر کشور از دیروز آغاز شده تا فردا در مشهد ادامه دارد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: