کد خبر: ۲۲۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 14
شفا آنلاین-دبیرعلمی انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به ضرورت بازنگری در تعرفه های خدمات تخصصی،گفت:در صورت اصلاح نشدن تعرفه های درمانی، شاهد افت کیفی در بخش رادیولوژی خواهیم بود.
به گزارش شفا آنلاین،از انجمن رادیولوژی ایران،دکتر منصور فاتحی در سی امین کنگره رادیولوژی ایران با تاکید بر فشار های اقتصادی روی رادیولوژیست ها طی چند سال اخیر گفت: به دلیل ارزبری حوزه رادیولوژی این رشته بیشترین آسیب ها را از تحریم ها و نوسانات ارزی دیده است.

وی ادامه داد: طی یک تحقیق مقایسه ای روی نظام تعرفه ای رادیولوژی در ایران، کشورهای همسایه و نیز سه کشور امریکا، آلمان و ایتالیا مشخص شد، تنها در بخش ˈام آر آیˈ تعرفه ها در ایران یک دهم کشورهای غربی و کمتر از نصف افغانستان، پاکستان، ترکیه و عراق است.

وی با تاکید بر حذف فیلم از رادیولوژی کشور یادآور شد: این اقدام نخست نیازمند دیجیتالی شدن مراکز رادیولوژی در کشور است که با تعرفه های کنونی روند آن کند شده و در گام بعدی می بایست، زمینه های لازم را برای به کارگیری رادیولوژی دیجیتال در مطب های پزشکان از طریق تجهیز این مطب ها به کامپیوتر فراهم آورد.

همچنین رییس سازمان نظام پزشکی کشور در مراسم افتتاحیه سی امین کنگره ی رادیولوژی ایران گفت:امروزه نقش موسسات رادیولوژی فراتر از صرف تصویر برداری است و با روند پیشرفت های تکنولوژی در این حوزه به زودی شاهد آن خواهیم بود که موسسات رادیولوژی اعم از دولتی و خصوصی در سراسر کشور به مراکز تخصصی تشخیصی – درمانی تبدیل شوند.

دکتر علیرضا زالی افزود:خروج مراکز تصویر برداری از نقش سنتی و متعارف کنونی و رسیدن به مرزهای تعالی سبب می شود که این مراکز بتوانند، بسته ای از خدمات تشخیصی، درمانی و مداخله ای را به مراجعان ارایه دهند.

وی با اشاره به اینکه درگیری های اقتصادی چند سال اخیر مراکز رادیولوژی مانع توسعه تکنولوژیک این مراکز نشده است، یادآورشد: ضروریست در تعرفه خدمات تخصصی رادیولوژی بازنگری صورت پذیرفته، دانش و مهارت رادیولوژیست ها در نظام تعرفه گذاری لحاظ شود.

لازم به ذکر است سی امین کنگره رادیولوژی ایران که از روز سه شنبه 23 اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران آغاز و تا روز جمعه 26 اردیبهشت به کار خود ادامه می دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: