کد خبر: ۲۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 09
شفا آنلاین -با افتتاح سایت تولید داروهای بیوتکنولوژیک داروسازی زهراوی تبریز، تولید فیل‌گراستیم داروی بیماران سرطانی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد.






به گزارش شفاآنلاین ازمرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در افتتاح این خط تولید دارو اظهار کرد: معتقدیم با همین امکانات موجود و سختی شرایط می‌توانیم تدبیری داشته باشیم و با تدبیر می‌توانیم امیدهای ایران را محقق سازیم.
دکترعلی ربیعی افزود: اگر می‌خواهیم با عزت زندگی کنیم باید اقتصادی قوی و سیاستی مستقل داشته باشیم و با تدبیر می‌توانیم به این امر برسیم.
وی با اشاره به افتتاح سایت تولید داروهای بیوتکنولوژیک داروسازی زهراوی تبریز اظهار کرد: هم اکنون 32 شرکت شرکت تولید دارو در مجموعه این وزارتخانه فعالیت می‌کنند و 900 قلم دارو در این شرکت‌ها تولید می‌شود.
وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی  اضافه کرد: حدود 200 قلم از داروهای تولیدی در این شرکت‌ها انحصاری این مجموعه است که 24 درصد مجموع اقلام دارویی این شرکت‌ها را به خود اختصاص می دهد.
دکترربیعی اظهار کرد: در مجموع برای هشت هزار نفر در مجموعه‌های داروسازی این وزارتخانه به صورت مستقیم و 40 هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی شده است.
وی تصریح کرد: فیل‌گراستیم مورد استفاده بیماران سرطانی نخستین محصول دارویی بخش بیوتکنولوژی شرکت داروسازی زهراوی است که با سرمایه‌گذاری 200 میلیارد ریال  امروز به بهره‌برداری رسید.
دکترربیعی داروی فیل‌گراستیم را از داروی مورد استفاده بیماران سرطانی و وارداتی اعلام کرد که با بهره‌برداری این خط سالانه 50 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به همراه دارد.
شرکت داروسازی زهراوی با هدف بهبود کیفیت زندگی و سلامت انسان‌ها در سال 1365 بنیانگذاری در سال 1370 در زمینی به مساحت 120 هزار متر مربع و زیر بنای 28 هزار متر مربع در نزدیکی شهر تبریز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
براساس این گزارش این شرکت هم اکنون در زمره 7 شرکت پرفروش داروسازی کشور قرار دارد و پیشگام در تولید کپسول‌های نرم و داروهای بیماران پیوندی یا ایمونوساپرسیو است.
این کارخانه مجهز به خطوط تولید انواع کپسول نرم ـ قرص ـ کپسول و آمپول است و هم اکنون بیش از 50 محصول با اشکال دارویی مختلف توسط این شرکت به بازار عرضه شده است تا پاسخگوی نیازهای داخلی و خارجی باشد.
تولیدات شرکت داروسازی زهراوی کاملا با اصول GMP و استانداردهای ISO مطابقت دارد و کنترل کیفی این محصولات توسط آزمایشگاههای مجهز به ATOMIC ABSORPTION- GC- HPLC  و اسپکتروفتومتری به دقت انجام می‌شود.

شرکت داروسازی زهراوی با استفاده از بهترین منابع اروپایی محصولات خود را تولید می‌نماید و هم اکنون نیز تحت لیسانس شرکت ROCHE سوئیس ـ داروی سل سپت را عرضه می‌نماید که این فراورده جهت پیشگیری از رد پیوند در بیماران با پیوند کلیه ـ کبد و قلب مصرف می گردد. کلیه  مواد اولیه، سایت، تجهیزات و داروی ساخته شده مطابق با الزام‌های شرکت سوئیسی ROCHE است.
همچنین داروی پیوندی ایمینورال یا سیکلوسپورین با انتقال دانش فنی از یک شرکت اروپایی تهیه می‌گردد و مواد اولیه آن نیز از همان منبع تامین می‌شود، که مورد تائید FDA می‌باشد شکل دارویی آن عینا مشابه نوع خارجی خود بصورت MICROEMULSION است و در آزمایش‌های هم سنگی زیستی و کارآزمایی بالینی نتایج مربوطه در مقایسه با مشابه خارجی نشان می‌دهد که این دارو می‌تواند جایگزین مشابه خارجی در بیماران پیوندی باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: