کد خبر: ۲۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 08
شفا آنلاين-در حال حاضر افزایش جراحی‌های زیبایی در کشورمان به یک آسیب و ناهنجاری تبدیل شده و از آن با عنوان مد تلفی می شود. متاسفانه 90 درصد از زنان و 15 درصد از مردان تصور می‌کنند با جراحی پلاستیک چهره زیباتری خواهند داشت و درواقع علت 80 درصد از جراحی‌های پلاستیک تلاش برای زیباتر شدن است و تنها 20 درصد از این جراحی‌ها جنبه درمانی دارند.
 به گزارش شفا آنلاين،یکی از مسائلی که امروزه در شهرها و به ویژه شهرهای بزرگ با آن مواجه هستیم روند فزاینده جراحی‌های زیبایی است. این مساله به ویژه در دختران و زنان به چشم می‌خورد. در سایر کشورها بیشتر آمار جراحی‌های پلاستیک به درمان مربوط می‌شود و در موارد ضروری پزشکان دست به این اقدام می‌زنند در حالی که در جامعه ما مشاهده می‌شود حتی کسانی که نیاز به جراحی پلاستیک ندارند، هزینه و وقت فراوانی صرف کرده و با هدف زیباتر شدن حاضرند زیر تیغ جراحی ‌بروند.

در این خصوص امان الله قرائی مقدم، آسیب شناس اجتماعی معتقد است: سبک زندگی غربی باعث شده روند زندگی جوانان ایرانی تغییر کند. از تاخیر در ازدواج گرفته تا خود را به شکل و شمائل هنرپیشگان غربی درآوردن. اما متاسفانه این جوانان از زندگی واقعی یک غربی الگو نمی گیرند بلکه سبک زندگی هنرپیشگان غربی الگوی آنها شده است. 

وی در ادامه افزود: در حال حاضر افزایش جراحی‌های زیبایی  در کشورمان به یک آسیب و ناهنجاری تبدیل شده و از آن با عنوان مد تلفی می شود. متاسفانه 90 درصد از زنان و 15 درصد از مردان تصور کنند با جراحی پلاستیک چهره زیباتری خواهند داشت و درواقع علت 80 درصد از جراحی‌های پلاستیک تلاش برای زیباتر شدن است و تنها 20 درصد از این جراحی‌ها جنبه درمانی دارند.

اين آسيب شناس اجتماعي علت عمده گرايش جوانان به جراحي‌هاي زيبايي را تبليغات ماهواره‌اي مي‌داند و مي‌گويد: اين شبکه‌ها با تبلیغات دروغین و ظاهر سازی های زیبا جوانان ناگاه را وارد این میدان می کنند و متاسفانه برخی از آنان به یک یا دوعمل زیبایی نیز راضی نمی شوند و گاهی شاهد هستیم که چهره واقعی یک جوان با آنچه که توسط کلینیک ها درست شده است بسیار متفاوت است.

وی همچنین تاکید کرد: کاهش سن گرايش به جراحي های زيبايي، در سال‌‌هاي اخير تشديد شده و به موضوعی نگران کننده تبدیل گشته است. افزایش تعداد این جراحی ها و کاهش سن آنها نشان می دهد که  در حال حاضر اکثریت جوانان ایرانی دچار بحران هویت شده اند  و مادی گرایی را به رشد اندیشه و پی بردن به هویت واقعی خود ترجیح می دهند.

قرائی مقدم با انتقاد از عملکرد مسئولین آموزشی و اجتماعی کشور نیز گفت: متاسفانه آموزش و پرورش در این باره کم کاری بسیاری انجام داده است. شناخت هویت و اصالت اجتماعی یک فرد باید از کودکی و از دوره ابتدایی آغاز شود. بهترين راه مقابله با این ناهنجاری اجتماعی، آموزش مهارت‌هاي صحيح زندگي به جوانان و  نوجوانان در مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان است.

ازدواج ها براساس درک متقابل نیست بر اساس زیبایی ظاهری است

این کارشناس اجتماعی همچنین با تاکید بر رواج سبک زندگی غربی در میان جوانان و تاثیرات مخرب آن اظهار کرد: ازدواج مهمترین مقوله است که تاثیرپذیری بسیاری از انتخاب سبک زندگی غربی توسط جوانان داشته است. امروزه بسیاری از انتخاب ها اشتباه و براساس زیبایی ظاهری که عموما به وسیله جراحی پلاستیک ایجاد شده و براساس مادیات است. متاسفانه ازدواج های امروز براساس شناخت و درک متقابل نمی باشد.

وی افزود: درگذشته وقتی خانواده ای به خواستگاری دختری می رفتند چند نسل گذشته او را می شناختند و یا بالعکس اما امروز ازدواج ها براساس زیبایی ظاهری و یا چت کردن در فیس بوک و ارسال عکس در توئیتر و فضاهای اجتماعی شده است باعث شده که بدون آگاهی ازدواج ها صورت بگیرد و در نهایت خیلی زود به طلاق ختم می شود. 

امان الله قرایی مقدم تاکید کرد: در ازدواج هایی که براساس شناخت و رفت و آمد نیست و فقط براساس لذت های زودگذر می باشد طلاق بالا خواهد رفت. یکی از عواملی که در طلاق موثر است عدم شناخت موثر و طی نکردن دوران نامزدی می باشد و آسان گرفتن ازدواج است.  

دختران بزرگترین خیانت را به خود می کنند

وی با هشدار به دختران در خصوص تجرد گرایی تاکید کرد: امروز بزرگترین خیانتی که دختران به خودشان می کنند این است که به راحتی در دسترس پسران هستند و با آنها رابطه برقرار می کنند. به این دلیل است که تجرد گرایی افزایش یافته است. در حال حاضر 33 درصد دختران تجرد گرایی را برای آینده خود انتخاب کرده اند. 

وی همچنین می گوید: 4 عامل در تمام دنیا ازدواج را عقب می برد. در ابتدا 4 سال زمانی که جوان برا درس خواندن در دانشگاه صرف می کند. سپس 2سال سربازی و چند سال هم طول می کشد تا کار پیدا کند. معضل مهم دیگر که در چند سال اخیر به آن اضافه شده است تفریحات بیرون از خانه است که سن ازدواج را بالا برده و آمار طلاق را افزایش می دهد.
 
این آسیب شناس اجتماعی در پایان اظهار داشت: متاسفانه الگوبرداری از فرهنگ غرب در جای جای زندگی جوان ایرانی ریشه دوانده است. تاخیر در ازدواج، افزایش ازدواج هایی که دختران از پسران بزرگتر هستند و درک متقابلی از هم ندارند، افزایش سن ادواج و افزایش جراحی های زیبایی و موارد بسیار دیگری که در زندگی امروز جوانان و نسل های آینده تبعات سنگینی خواهد داشت. 
برچسب ها: خطر ، جراحی ، زیبایی ، مد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: