کد خبر: ۲۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 08
شفا آنلاين-مدیرکل بیمه سلامت استان تهران از طراحی بسته‌های خدمتی درمان برای بیمه‌شدگان روستایی، عشایر و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت با همکاری وزارت بهداشت خبر داد و گفت:‌ با توجه به منابع تخصیص یافته برای حوزه سلامت، امسال شاهد ارتقای چشمگیر خدمات درمان این گروه از بیمه شدگان خواهیم بود.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر پهبد پورشبانان درباره محتوای بسته‌های خدمتی بیمه سلامت همگانی اظهار کرد: دولت توجه ویژه‌ای به حوزه سلامت در سال 93 داشته است.

وی افزود: در همین راستا دولت با تخصیص منابع مالی بویژه از محل هدفمندسازی یارانه‌ها، اعتبار چشمگیری را برای ارائه خدمات سلامت پیش‌بینی کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران با بیان اینکه جلسات فشرده کارشناسی میان حوزه‌های مرتبط در وزارت تعاون و سازمان بیمه سلامت با حضور وزارت بهداشت به منظور بررسی نحوه ارائه بهینه خدمات سلامت برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد: با مدیریت صحیح شاهد ارتقای کیفی و کمی خدمات پایه سلامت باشیم.

پورشبانان به اقدامات انجام شده در سال گذشته نیز اشاره و اظهار کرد: از مهرماه سال گذشته بیش از 170 قلم دارو تحت پوشش بیمه‌ها رفت و سهم پرداخت از جیب هموطنان را بر اساس تعهدات دولت کاهش داد.

وی ادامه داد: در واقع سهم مردم از هزینه‌ داروهای گران‌قیمت به 10 تا 20 درصد کاهش یافت. هرچند این اقدام، هزینه سازمان‌های بیمه‌گر را بسیار افزایش داد، اما خوشحالیم که پرداخت از جیب مردم کاهش یافت.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران با بیان اینکه مقرر شده است امسال برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که افرادی برخوردار از بیمه پایه درمان در صورت نیاز به خدمات بستری در بیمارستان‌های دولتی، فرانشیز 10 درصدی پرداخت کنند، گفت: در این صورت سهم بیمه شده از هزینه‌های بستری معادل 10 درصد هزینه‌هاست و 90 درصد مابقی را دولت پرداخت می‌کند.

پورشابانان ادامه داد: البته سهم روستائیان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت از هزینه‌های بستری در بیمارستان‌های دولتی، حدود پنج درصد است.

وی با اشاره به طراحی دفترچه‌های بیمه رایگان برای روستائیان و عشایر از سال 1384 و بهره‌مندی آنها از خدمات بیمه سلامت با رعایت نظام ارجاع گفت: با توجه به منابعی که امسال برای این بخش تخصیص یافته است، شاهد این خواهیم بود که بسته خدمتی برای این قشر هم در سطح یک نظام ارجاع که شامل خدمات پایه است و هم در سطوح دو و سه که خدمات تخصصی و فوق تخصصی را در برمی‌گیرد، بنحو چشمگیری ارتقا خواهد یافت.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان تهران اکنون بسته‌های خدمتی جدید برای بیمه روستائیان با تعامل وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت در حال طراحی است و به محض اینکه به جمع بندی برسد عملیاتی خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: